اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل کارخانه جهان فولاد سیرجان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد ریالی مجتمع جهان فولاد سیرجان

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل کارخانه جهان فولاد سیرجان گفت: مجتمع جهان فولاد سیرجان در فاز نخست یک میلیارد و 500 میلیون ریال را سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد ریالی مجتمع جهان فولاد سیرجان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، علی عباسلو بعد از ظهر امروز در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، معاون و کارشناسان وزارت صنایع و تجارت از این کارخانه اظهار داشت: تجهیزات این کارخانه در سال جاری نصب می‌شود.
وی بیان کرد: در مرحله اول محصول آهن اسفنجی را با استفاده از گندله تولید می‌کنیم و در فاز دوم تولید شمش فولاد را نیز به میزان یک میلیون تن در سال داریم.
عباسلو با اشاره به پیشرفت 40 درصدی این کارخانه گفت: در کارگاه‌های فعال این کارخانه 340 نفر مشغول به کار هستند که 170 نفر از این میزان اشتغالزایی مشغول نصب دستگاه‌ها و سیستم‌های راه‌اندازی است و طی سه سال آینده کارخانه به بهره‌برداری و بیش از 900 نفر مشغول به کار می‌شوند.
وی تصریح کرد: در عملیات اجرایی فاز دوم کارخانه نیز 3 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
به گزارش فارس از کرمان، معادن ذخیره سنگ‌آهن گل‌گهر نیز امروز مورد بازدید کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار گرفت.
محمد جلال‌مآب مدیرعامل مجتمع گل‌گهر سیرجان در این بازدید گفت‌: در معدن شماره یک 230 میلیون تن ذخیره قابل برداشت سنگ‌آهن وجود دارد که روزانه 35 هزار تن از این معدن برداشت می‌شود و 600 نفر اشتغالزایی دارد.
وی افزود‌: معدن شماره دو نیز 52 میلیون تن سنگ‌آهن دارد که سالانه 5 میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی برای صادرات به خارج از کشور برداشت می‌شود.
جلال‌مآب تصریح کرد: معدن شماره ۳ نیز 640 میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن دارد که 220 میلیون تن آن رو باز برداشت می‌شود و تا سه سال دیگر این معدن فعالیت خود را آغاز می‌کند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار امیدواری کرد که بتوان مشکلات بخش صنعت و معدن را با پیگیری نمایندگان مجلس برطرف کرد.
نشست کارشناسان اتاق بازرگانی و صادرات پسته شهرستان سیرجان نیز بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات کارخانه روغن فریکو سیرجان با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
افزایش قیمت تمام شده تا قیمت فروش یعنی فاصله زمانی صادرات‌، نوسانات نرخ ارز و همچنین استفاده از روش‌های سنتی در تجارت بین‌المللی در مقابل حساب باز بدون وجود اعتبارات ارزی از مشکلات اتاق بازرگانی و صادرات سیرجان اعلام شد و رضا عبدالهی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ارائه راهکارهای مناسب قول مساعد نسبت به حل مشکلات و رسیدگی به آنها را داد.
شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس هدف از سفر و بازدید اعضای کمیسیون مجلس را آگاهی از مشکلات بخش صادرات و اقتصاد این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم پس از این بازدید کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد حل این مشکلات اقدام کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول