اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

اجرای 3 طرح سرمایه گذاری خارجی در جهاد کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی گفت: 3 طرح بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی در این وزارتخانه اکنون در دست اجرا است.

اجرای 3 طرح سرمایه گذاری خارجی در جهاد کشاورزی
علی قلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: صدور مجوزها برای اجرای این طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک اجرای این طرح‌ها آغاز شود.
وی این طرح‌ها را شامل؛ تولید گلاب، عرقیات گیاهی، سس و آب‌لیمو، خمیر مرغ و بسته بندی، فراوری و بسته بندی و صادرات روده دام عنوان کرد.
قلمی توضیح داد: برای سرمایه گذاری در زمینه تولید گلاب، عرقیات گیاهی، سس و آب‌لیمو 4 میلیون و 700 هزار دلار از سوی سرمایه گذار خارجی پیش‌بینی شده است.
وی همچنین سرمایه گذاری خارجی برای واحد خمیر مرغ و بسته بندی را با سرمایه گذاری 600 هزار دلار عنوان کرد.
به گفته رئیس سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی برای سرمایه گذاری در زمینه فراوری و بسته بندی و صادرات روده حیوانات نیز 600 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: هم‌اکنون از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از سوی سرمایه گذاران خارجی متقاضی وجود دارد که اخیراً یکی از سرمایه گذاران اروپایی برای تولید نهال مرکبات و همچنین کشتار دام و طیور، اعلام آمادگی کرده که کارهای سرمایه گذاری این متقاضیان در حال انجام است.
قلمی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی یک روالی وجود دارد، گفت: ما همواره با درخواست از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری مواجه هستیم، البته اعلام این سرمایه گذاری‌ها بیشتر مشارکتی بوده است.
وی اظهار داشت: بر همین اساس اگر بخش خصوصی در حوزه کشاورزی طرح‌های نیمه تمام داشته، می‌تواند  طرح‌های خود را به این دفتر ارائه تا خلاصه طرح‌ها برای مشارکت سرمایه گذاری خارجی ارائه و برای تکمیل پروژه فراهم شود.
قلمی در عین حال با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در زمینه سرمایه گذاری خارجی به تازگی فعال شده است، گفت: با این وجود افق روشنی برای مشارکت سرمایه گذاران برای توسعه این بخش وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 95 درصد سرمایه گذاری‌ها در بخش کشاورزی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: این بخش به سبب قابلیت‌های فراوان ظرفیت افزایش سرمایه گذاری را از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارد.
این مسئول رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را حرکت  به سمت کشاورزی صنعتی عنوان کرد و گفت: با تحقق این برنامه  ضمن استفاده شایسته از ظرفیت‌ها، راندمان کاری در بخش کشاورزی نیز افزایش یافته از این رو استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای بهره وری هر چه بیشتر در حوزه کشاورزی ضرورت دارد.
وی گفت: البته وظایف این اداره در وزارت جهاد کشاورزی صرفاً سرمایه گذاری کشاورزی نبوده و طبق دستورالعمل‌ها بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز به این و وزارتخانه سپرده شده است، لذا از طریق کمک‌های فنی و اعتباری و ارائه تسهیلات حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران انجام خواهد شد.
وی همچنین یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی را جلوگیری از ورود محصولات غیر ضرور در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: تاکنون نگذاشته‌ایم این محصولات و کالاهای کشاورزی به کشور وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: البته برخی از واردات مربوط به مجوزهایی بوده که در گذشته از سوی سایر دستگاه‌ها ارائه شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول