اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی خبر داد:

23 طرح آمایش صنعتی آماده سرمایه گذاری در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: 23 طرح از محل آمایش صنعتی و معدنی در این استان اکنون آماده سرمایه گذاری است.

23 طرح آمایش صنعتی آماده سرمایه گذاری در خراسان شمالی
علی‌اصغر رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: از این تعداد 12 طرح مربوط به سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
وی همچنین تعداد طرح‌های آماده سرمایه گذاری در بخش معدن را دو طرح عنوان کرد و گفت: 3 طرح نیز مربوط به فناوری پیشرفته، یک طرح در بخش ماشین سازی، طرح ایزی‌اپن و ... است.
رضازاده شمار طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی که بر اساس اولویت‌ها و شرایط منطقه‌ای در خراسان شمالی پیش‌بینی شده را 100 طرح عنوان کرد.
وی در ادامه از پیشرفت 42 درصدی طرح تولید شمش آلومینا در جوار مجتمع آلومینای جاجرم خبر داد.
سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی گفت: ظرفیت این واحد، تولید سالانه 30 هزار تن تولید شمش آلومینا خواهد بود که علاوه بر تأمین نیازهای داخل کشور به خارج نیز صادر خواهد شد.
به گفته وی، برای تکمیل این طرح، سرمایه گذاران خارجی و داخلی نیز می‌توانند مشارکت داشته باشند.
رضازاده استقرار واحدهای بزرگ چون فولاد، آلومینا و پتروشیمی در خراسان شمالی را برشمرد و اظهار داشت: بر همین اساس سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی این صنایع مادر به عنوان یک اولویت سرمایه گذاری در دستور کار سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی قرار دارد.
وی گفت: این سرمایه گذاری‌ها در اجرای خوشه‌های صنعتی با سرمایه گذاری در این بخش قابل اجرا خواهد بود.
این مسئول همچنین با بیان اینکه خراسان شمالی از ذخایر غنی معادن بوکسیت، کلسیت، باریت و ... برخوردار است، تصریح کرد: اکنون استخراج مرمریت در جاجرم در حال انجام بوده که برای بهره برداری از این معادن نیاز به سرمایه گذار است.
سرپرست سازمان صنایع و معادن خراسان شمالی با اشاره به اینکه این استان به لحاظ حجم سرمایه گذاری صنعتی رتبه 23 را در بین استان‌های کشور دارا است، گفت: روند سرمایه گذاری در استان رو به رشد بوده و افق روشنی در پیش روی صنعت استان ترسیم شده است.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون سرمایه گذاری‌های فراوانی در بخش سرمایه گذاری در حال انجام بوده که یقیناً طی سال‌های آینده جایگاه این استان ارتقا می‌یابد.
رضازاده اعطای مشوق‌های سرمایه گذاری برای توسعه سرمایه گذاری در خراسان شمالی را برشمرد و گفت: این مشوق‌ها در قالب تخفیف در واگذاری زمین، آورده پایین سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری صنعتی، معافیت‌های مالیاتی خارج از شعاع 30 کیلومتر و ... را از جمله این مشوق‌ها به شمار می‌رود.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول