اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه امداد و نجات در سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: بیش از 200 پروژه امداد و نجات تا پایان سال جاری در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲۰۰ پروژه امداد و نجات در سراسر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عظیم محجوبی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بیش از 200 پروژه امداد و نجات با پیشرفت فیزیکی 50 تا 70 درصد تا پایان سال جاری در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی نیز با همین رویکرد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: دو بخش اصلی شبکه امداد و نجات و عملیات‌های اجرایی جمعیت هلال‌احمر باید با همکاری دستگاه‌های دخیل در مدیریت بحران کشور به تناسب نیازسنجی از بعد ابزاری، تجهیزات و امکانات امداد و نجات تقویت شوند.
محجوبی تصریح کرد: توسعه آموزش عمومی به امدادگر، داوطلبان و مردم برای داشتن آمادگی در مقابله با حوادث و سوانح از دیگر مفاد ماده 40 قانون توسعه کشور است.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یک نهاد عمومی غیر دولتی مبتنی بر ظرفیت‌های مردم و دولت است، افزود: مشارکت‌جویی و کمک‌های مردمی بستر اصلی فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: با وجود خشکسالی و مشکلات متعدد، خراسان جنوبی در بحث منابع و سهم مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی سطح قابل قبولی دارد.
محجوبی راه‌اندازی سامانه 147 برای خدمات‌رسانی به موقع و نصب دوربین و رصد حوادث از راه دور را از جمله خدمات قابل تقدیر جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی عنوان کرد.
وی با اشاره به افزایش اعتبارات جاری استان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: اعتبارات جاری هلال‌احمر خراسان جنوبی در سال گذشته 23 میلیارد ریال بوده که امسال به 32 میلیارد ریال افزایش یافته است.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در سال جاری حدود 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک و دارایی جمعیت هلال‌احمر کشور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: جایگاه جمعیت هلال‌احمر در قانون توسعه پنجم کشور تثبیت شده است.
محجوبی افزود: شرایط اعتباری هلال‌احمر کشور در برنامه پنجم توسعه کشور نسبت به برنامه چهارم توسعه کشور حدود صد درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با وجود پراکندگی جمعیت و وسعت زیاد خراسان جنوبی، به دلیل وجود پایگاه امداد و نجات کامل در کرمان باید طرح جامع احداث پایگاه امداد و نجات شرق کشور در خراسان جنوبی با رویکرد پایگاه امداد و نجات مرکز خراسان جنوبی تنظیم شود.
مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: خراسان جنوبی در دل محدودیت‌ها و شرایط محدود بهترین عملکرد را داشته است.
محجوبی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال‌احمر کشور طی 85 سال قدمت خود با کمک‌های مردم  و دولت در حال حاضر دارای 365 شعبه، 300 پایگاه جاده‌ای، یک‌هزار و 200 انبار اصلی و یک‌هزار و 200 پایگاه سیار است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول