اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میبد:

میبد کمترین سرانه کتابخانه‌ای یزد را دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار میبد گفت: در حال حاضر کمترین سرانه فضای کتابخانه‌ای استان یزد به شهرستان میبد اختصاص دارد.

میبد کمترین سرانه کتابخانه‌ای یزد را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا رجایی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی میبد اظهار داشت: با وجود سرانه بالای جمعیت دانشجو در شهرستان میبد، کمترین سرانه فضای کتابخانه‌ای را در میان شهرستان‌های استان داریم که در صورت افتتاح کتابخانه مرکزی، بخش اعظمی از این مشکل رفع خواهد شد.
وی با تأکید بر لزوم توسعه فرهنگ مطالعه در میان آحاد مردم ادامه داد: هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی را در جامعه تقویت کنیم خود به خود باعث رشد فرهنگ شهروندی و قانون‌مداری شده‌ایم، زیرا کتاب و مطالعه به ارتقای سطح دانش و بینش فرد و جامعه کمک می‌کند.
رجایی با اشاره به هجمه سنگین دشمنان اسلام به ویژه در حوزه جنگ نرم بیان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توانیم شیطنت‌های رنگارنگ دشمن را خنثی کنیم، افزایش شناخت و بصیرت مردم از طریق بالا بردن سرانه مطالعه مفید و هدفمند است.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی میبد همچنین به بررسی روند اجرای مصوبات جلسات قبل انجمن پرداخت و خواستار پیگیری جدی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر انجمن خیران کتابخانه‌ساز میبد شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران سراسر کشور افزود: ‌رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با کتابداران به این نکته تأکید فرمودند که "این جلسه، یک جلسه صد درصد فرهنگی است" که این تعبیر ایشان وظیفه همه را سنگین می‌کند، زیرا در عرصه‌ای کار می‌کنیم که کاملاً فرهنگی و حیاتی است.
محمدحسین پارسائیان وظیفه اصلی کتابخانه‌ها را ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: اگر دست افراد را در دست کتاب‌های خوب و مفید بگذاریم، به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، بودجه تملک و دارایی کتابخانه‌های شهرستان میبد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ‌فرماندار و اعضای انجمن شهرستان، نگاه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی دارند و این موضوع سبب رشد کیفی فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان خواهد شد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد: نخستین انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان یزد، در شهرستان میبد تشکیل شود.
رئیس آموزش و پرورش میبد نیز در این نشست خواستار توجه بیشتر نهاد کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه‌های مدارس و کمک به تأمین منابع مفید این کتابخانه‌ها شد.
سیدحسین اسعدی خاطرنشان کرد: اینکه کودکان و نوجوانان ما چه نوع کتاب‌هایی بخوانند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است به محتوای کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها توجه ویژه صورت گیرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میبد نیز خواستار مساعدت شهرداری برای خرید یک دستگاه موتورسیکلت به منظور استفاده اداره کتابخانه‌ها شد که نماینده شهرداری قول تأمین هزینه این امر را به اعضای جلسه داد.
در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی میبد همچنین مقرر شد با توجه به برگزاری یادواره سرداران و شهدای شهرستان، اداره کتابخانه‌های عمومی میبد نیز از اول تا پانزدهم آبان‌ماه با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای آیت‌الله اعرافی میبد کند.
به گزارش فارس، شهرستان میبد کوچک‌ترین شهرستان استان یزد به لحاظ مساحت است اما پس از مرکز استان دارای بیشترین تراکم جمعیتی است و با برخورداری از 9 مرکز آموزش عالی، حجم قابل توجهی از جمعیت دانشجویی استان یزد و سایر استان‌های کشور را در خود جای داده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول