اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

شهدای وحدت الگوهای جهاد و ایثار هستند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد شهادت رجبعلی محمدزاده و نورعلی شوشتری از شهدای وحدت به عنوان الگوهای جهاد و ایثار یاد کرد.

شهدای وحدت الگوهای جهاد و ایثار هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در این بیانیه با اشاره به اینکه این شهدا برای استقرار دین خدا و احیای احکام خدا از همه چیز خود گذشتند، آورده است: شهیدان شوشتری و محمدزاده در مکتب امام خمینی (ره) در میدان عمل هشت سال دفاع در برابر همه جهان کفر، پله‌های معرفت و کمال را پیمودند و در مقام فرماندهی، با جهاد مداوم و بی وقفه، منشأ ضربات سنگین و سخت بر پیکر استکبار جهانی و کسب فتوحات فراوان برای ایران اسلامی گشتند.
استاندار خراسان شمالی در این بیانیه تصریح کرده است: اگرچه این مجاهدان برای مردم ایثارگر ایران اسلامی به ویژه مردم استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستان آشنایند اما بیشتر و پیش‌تر از آن، مناطق جنگی جنوب و غرب، از خلیج فارس تا نخلستان‌های اروندکنار و فاو، تا شلمچه و مجنون، تا ایلام و مهران، تا بانه و سلیمانیه  آن‌ها را بهتر می‌شناسند و با دلاوری‌هایشان و با رزم بی‌امانشان علیه دشمن متجاوز آشناترند و البته  یگانه همراز و همراه خلوت شب‌هایشان با خدا نیز بودند.
شفقت اضافه کرده است: امروز هزاران رزمنده که در طول جنگ در رکابشان جنگیدند می‌دانند که آنان فقط فرماندهان نظامی نبود بلکه گفتار و عملشان و ایثار و جهادشان درس آموز عشق و معرفت و فتوت و مردانگی بود و آدمی را از خاک تا افلاک رهنمون می‌شد.
وی در این بیانیه با اشاره به اینکه شهدای وحدت تجاوز به حریم کشور اسلامی و ظلم بر محرومین و مستضعفین را تحمل نکردند، تاکید کرده است: آنان مصداق «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» بودند، پس از هشت سال نبرد سخت با دشمنان نیز لباس رزم و جهاد را از تن بیرون نکردند و هر جایی که نیاز بود حضور یافتند و در شرق و غرب  به حفاظت و حراست از حدود و ثغور ایران اسلامی پرداختند و بالاخره پس از سه دهه مبارزه، جان خود را بر سر عهدی که با خدا بسته بودند (...اوفوا بعهد الله ...) تقدیم کردند.
شفقت در این بیانیه خاطرنشان کرده است: شهدای وحدت نه در صحنه نبرد بلکه در حال خدمت به محروم‌ترین مردم، با فتنه و طراحی سازمان‌های جاسوسی و به دست شقی‌ترین انسان‌ها به شهادت رسیدند و دشمنان گمان کردند که علمداران جهاد و مقاومت را از پای درآورده‌اند غافل از آنکه پیکر پاک این عزیزان خود، علم‌ها و پرچم‌های جهادند.
شهیدان رجبعلی محمدزاده و نورعلی شوشتری در مهر 87 در پیشین سرباز سیستان و بلوچستان در عملیات انتحاری سرسپردگان استکبار شربت شهادت را نوشیدند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول