اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان اردبیل:

اردبیل 700 شهید دانش‌آموز دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: استان اردبیل حدود 700 شهید دانش‌آموز دارد.

اردبیل 700 شهید دانش‌آموز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار جلیل بابازاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهید مرحمت بالازاده در اردبیل اظهار داشت: این افتخاری بزرگ برای جامعه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است که با اهدای شهدایی ارزشمند توانسته است دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کند.
وی تصریح کرد: استان اردبیل بیش از سه هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که این شهدا بزرگ‌ترین سرمایه‌های ملت مؤمن،‌ وفادار و ولایی استان اردبیل است.
بابازاده منزلت و جایگاه اصیل شهدا را در عصر حاضر پیمودن راه واقعی آنها توصیف کرد و افزود: شهدای ما امروز به مراسم گرامیداشت و یا برگزاری آیین‌های مختلف نیاز ندارند بلکه شهدای ما به تداوم راه، اطاعت از ولایت فقیه و صیانت از آرمان و اهداف اسلام و انقلاب نیاز دارند تا در برابر تمام قدرت‌های غربی عظمت این ملت را مشاهده کنند.
این مسئول از شهید بالازاده به عنوان سرداری بزرگ در قامتی کوچک یاد کرد و ادامه داد: حرکت و رفتارهای این شهید نوجوان همه برای ما درس و مایه عبرت است تا بدانیم دفاع از کشور کوچک و بزرگ نمی‌شناسد.
وی اضافه کرد: امروز این شهید والامقام فهمیده ثانی در کشور لقب گرفته و باید ابعاد شخصیتی و رزم و دفاعی او در دوران جنگ بیشتر تبیین و روشنگری شود.
به گزارش فارس، فرمانده سپاه استان اردبیل با بیان این‌که یادواره شهید مرحمت بالازاده همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی 9 آبان ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما همزمان با این ایام یادواره دو شهید را برگزار می‌کنیم که در کنار یادواره مرحمت بالازاده، یادواره شهید سهام خیام از خوزستان است که در کشور به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این یادواره‌ها با محوریت دانش‌آموزان و با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود تا نسل آینده ما چنین نوجوانان شجاع و با غیرت را الگوی خود قرار دهند.
بابازاده از انتشار کتابی از خاطرات شهید بالازاده به مناسبت برگزاری اولین یادواره این شهید والامقام خبر داد و گفت:‌ تلاش می‌کنیم این کتاب را تا برگزاری یادواره شهید بالازاده جمع‌بندی و منتشر کنیم.
وی همچنین از اقدام خوب صدا و سیما در تولید سریالی با عنوان «هفت خان تا بهشت» در 13 قسمت برگرفته از زندگینامه شهید بالازاده خبر داد و افزود: این سریال نیز قرار است تا پایان امسال تولید و برای پخش از رسانه ملی آماده شود.
بابازاده در ادامه سخنان خود از جمع‌آوری 300 وصیت شهدای دانش‌آموز در استان خبر داد و اظهار داشت: ما با تهیه این آثار آنها را در قالب بسته‌های فرهنگی بین دانش‌آموزان توزیع می‌کنیم تا دانش‌آموزان پیام شهدا را بیشتر درک کنند.
فرمانده سپاه استان اردبیل اعزام سالانه 21 هزار دانش‌آموز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنوب و غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموزان را در سطح استان از پنجم آبان ماه آغاز می‌کنیم و تا پایان هفته بسیج دانش‌آموزی برگزاری آن ادامه پیدا می‌کند.
بابازاده تدوین کتاب، پرده‌برداری از تندیس شهید بالازاده، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، تقویت ارتباط با رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و برگزاری مسابقات مختلف خاطره‌نویسی از شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته بسیج دانش‌آموزی اعلام کرد.
شهید مرحمت بالازاده با داشتن سن 13 با اجازه مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری به جبهه‌های جنگ اعزام شد و بعد از حضور در لشکر عاشورا و همراهی شهید مهدی باکری در 21 اسفند سال 1363 در عملیات بدر در جزیره مجنون به شهادت رسید.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول