اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بازدید بیش از یک میلیون نفر از بازارچه‌های فروش تابستانه؛

3 میلیارد ریال سوغات و صنایع دستی آذربایجان شرقی فروخته شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از بازدید بیش از یک میلیون نفر از بازارچه‌های موقت فروش و نمایشگاه‌های تابستانه در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: بیش از 3 میلیارد ریال سوغات در این نمایشگاه‌ها فروخته شد.

3 میلیارد ریال سوغات و صنایع دستی آذربایجان شرقی فروخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بازارچه‌های موقت و نمایشگاه‌ها در طول تابستان در شهرستان‌های تبریز، جلفا، اهر، هفته فرهنگی تهران، کلیبر، شبستر و ملکان برپا شده بود.
وی خاطرنشان کرد: مجموعا بیش از 200  غرفه در این نمایشگاه‌ها به عرضه سوغات و صنایع دستی
آذربایجان‌شرقی پرداختند که با استقبال و بازدید عمومی بسیار خوبی از سوی ساکنان و گردشگران به استان روبه‌رو شد.
محمدی تصریح کرد: بازارچه‌های شهر تبریز شامل دو نمایشگاه فروش در مسجد کبود از تاریخ‌های
 21 خرداد تا شش تیر و از 10 تیر تا 10 شهریور و همچنین یک نمایشگاه پر بازدید در بوستان  
ائل‌گلی تبریز از تاریخ هشت تیر تا هشت مرداد بودند.
رئیس شورای فنی صنایع دستی استان ادامه داد: دو نمایشگاه مجزا در شهرستان جلفا و پایانه گمرکی این شهرستان به ترتیب در تاریخ‌های هشت تا 12 شهریور و 27 شهریور تا اول مهر ماه برگزار شد.
محمدی افزود: نمایشگاه یک روزه پارک شانی جان شبستر در 23 شهریور، دوم تا هفتم شهریور در مقبره شیخ محمود شبستری، فروش ماه مبارک رمضان در کتابخانه عمومی کلیبر، 15 خرداد تا 10 تیر در ملکان و 25  تا 29 شهریور در کانون دانش‌آموزی اهر دیگر نمایشگاه‌های استان را تشکیل می‌دادند.
وی خاطرنشان کرد: غرفه‌های نمایش و فروش هفته فرهنگی آذربایجان‌شرقی در تهران نیز یکی از نمایشگاه‌های پر بازدید صنایع دستی استان در طول تابستان به شمار می‌رفت که با استقبال خوبی از سوی پایتخت نشینان و بازدیدکنندگان از مجموعه سعد‌آباد روبه‌رو شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، صنایع دستی آذربایجان شرقی را دارای جاذبه‌های بصری برای علاقه‌مندان دانست و گفت: تابستان با توجه به ورود گردشگران به استان، فصل خوبی برای ارائه و فروش این آثار بومی به شمار می‌رود.
محمدی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در راستای حمایت از صاحبان صنایع دستی استان دانست و  تاکید کرد: توسعه و بهبود برگزاری بازارچه‌های و نمایشگاه‌های فصلی در دوره‌های بعدی مدنظر قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول