اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی:

هیئت دانمارکی صنایع دستی آذربایجان شرقی را حیرت انگیز دانست

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: هیئت دانمارکی در بدو ورود خود به ایران، تبریز را به عنوان نخستین مقصد گردشگری خود انتخاب کرده و در بازدید از کارگاه‌های استان، صنایع دستی این استان را حیرت‌انگیز توصیف کردند.

هیئت دانمارکی صنایع دستی آذربایجان شرقی را حیرت انگیز دانست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تیم 21 نفره در دو روز اقامت خود در استان از مناطق دیدنی و کارگاه‌های صنایع دستی آذربایجان‌شرقی بازدید کردند.
وی افزود: این هیئت در روز اول به کارگاه‌های قالی بافی و تابلو فرش‌های هنری عالی نسب که یکی از مشهورترین کارگاه‌های فرش ایران به شمار می‌رود و همچنین کارگاه فرش‌های سنتی با نقش‌های ریز و ورنی بافی خانگی رفتند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بازدید از بازار بزرگ و جهانی تبریز و همچنین بازدید از مسجد کبود تبریز دیگر برنامه‌های روز نخست گردشگری این هیئت دانمارکی را تشکیل داد.
محمدی تاکید کرد: در روز دوم این تیم گردشگری به شهرستان اسکو رفته و از کارگاه‌های چاپ
کلاقه‌ای، کارگاه‌های ابریشم بافی و حوله بافی روستای «اسکندان» و خانه‌های صخره‌ای روستای کندوان بازدید کرده و در هتل صخره‌‌ای لاله کندوان اقامت کردند.
دبیر کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: این هیئت گردشگری پس از تبریز سفر ایرانگردی خود را به صورت زمینی با استان‌های اردبیل و گیلان ادامه خواهند داد.
محمدی به بازدید این افراد از کارگاه‌های بافت قالی و پارچه و ابریشم اشاره کرد و افزود: به گفته اعضای این تیم، روستاهای آذربایجان شرقی، نحوه زندگی ساده و برخورد صمیمیشان و همچنین منظره طبیعی و بکر روستاها بسیار جذاب بود، همچنین، تماشای بافت قالی از نزدیک باعث حیرت این مسافران دانمارکی شده و به خوبی با مردم این مناطق ارتباط برقرار کردند.
وی ادامه داد: این هیئت دانمارکی که عمدتا با هدف بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی وارد ایران شده در دو روز اقامت خود در آذربایجان‌شرقی تعداد زیادی از ورنی، روسری‌های چاپ باتیک و حوله‌های روستای اسکندان خریداری کردند.
به نظر می‌رسد سفر این تور ویژه دانمارکی به آذربایجان‌شرقی زمینه‌ساز و آغازی برای اعزام گروه‌های بعدی به ایران خواهد بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول