اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

آموزش صنایع دستی به 30 هزار نفر در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تاکنون 30 هزار نفر در 45 رشته صنایع دستی به مدت سه ماه به صورت رایگان آموزش دیده‌اند.

آموزش صنایع دستی به 30 هزار نفر در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رحمت الله علیزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری مازندران اظهار داشت: از این تعداد 8 هزار نفر برای ایجاد شغل به سازمان صنایع دستی مراجعه کرده‌اند.
علیزاده با بیان اینکه در سال گذشته 500 نفر از هنرمندان صنایع دستی استان بیمه شده‌اند، گفت: سهم بیمه برای هنرمندان صنایع دستی در استان 2 هزار نفر بوده که تنها 500 نفر به این صنعت روی آورده‌اند.
 
* ماندگاری تنها هشت رشته صنایع دستی
وی در ادامه با اشاره به اینکه 75 نوع رشته تولیدی در حوزه صنایع دستی در استان مازندران وجود داشت، گفت: در حال حاضر تنها هشت نوع از رشته‌های بومی استان ماندگار شده است.
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در دور دوم سفر هیئت دولت به مازندران ایجاد دو شهرک صنایع دستی و بازارچه فروش مصوب شده بود، خاطرنشان کرد: باید برای اجرایی شدن این دو مصوبه زمین مورد نظر در اختیار قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به برگزاری همایش کاربرد تولیدات صنایع دستی در ساری اذعان داشت: این همایش دی ماه امسال برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول