اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای خط لوله گاز؛

7 روستای اراک گازدار می‌شود

خبرگزاری فارس: روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی اعلام کرد: با اجرای خط لوله گاز زمینه گازرسانی به هفت روستا از توابع شهرستان اراک در استان مرکزی فراهم می‌شود.

7 روستای اراک گازدار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی، مرحله انتخاب پیمانکار اجرای خط تغذیه گاز روستای گیلی در استان مرکزی در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد که در این مناقصه 9 شرکت با ارائه قیمت پیشنهادی برای اجرای این پروژه به رقابت پرداختند که شرکت «کاوش نصب سپاهان» با مبلغ پیشنهادی 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
برای اجرای این خط تغذیه نیاز به انجام 14 هزار و600 متر لوله از نوع فولادی به قطر شش اینچ است که اجرای این مرحله از پروژه، توسط شرکت «کاوش نصب سپاهان» انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش، هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر 8 میلیارد و 30 میلیون ریال خواهد شد و مدت اجرای آن 150روز تقویمی در نظر گرفته شده است که پس از اجرای این خط تغذیه، گازرسانی به روستاهای رودباران، جمالکه، ساق، کاروانسرا، کودزر، حسن آباد و گیلی از توابع شهرستان اراک در آینده  فراهم می‌شود.
روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی همچنین از اجرای فاز دوم خط تغذیه گاز حد فاصل روستاهای خلیل‌آباد تا محمدیه شهرستان خمین خبر داد.
مرحله انتخاب پیمانکار اجرای فاز دوم خط تغذیه گاز حد فاصل روستاهای خلیل‌آباد تا محمدیه از توابع شهرستان خمین در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد که در این مناقصه 10پیمانکار با ارائه قیمت پیشنهادی به رقابت پرداختند که شرکت «گستر نصب آروین » با مبلغ پیشنهادی 4 میلیارد و 100 میلیون ریال برای اجرای فاز دوم خط تغذیه گاز روستاهای خلیل‌آباد تا محمدیه به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
برای اجرای این پروژه نیاز به انجام 13 هزار متر لوله از نوع فولادی با قطر12 اینچ است که هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر11 میلیارد و 700 میلیون ریال خواهد شد و مدت اجرای این پروژه  240 روز تقویمی در نظر گرفته شده است و با اجرای این پروژه زمینه گازرسانی به روستاهای قشلاق سادات، کمانکش، امام‌زاده عبدالله، دره، مهدی‌آباد و خلیل‌آباد از توابع شهرستان خمین فراهم می‌شود.
روابط عمومی شرکت گاز استان مرکزی همچنین اعلام کرد: با اجرای خط لوله گاز زمینه گازرسانی به روستاهای چهرقان، فریس‌آباد، لازجرد و آمره از توابع شهرستان کمیجان به زودی فراهم می‌شود.
مرحله انتخاب پیمانکار اجرای خط تغذیه گاز روستاهای چهرقان، فریس آباد، لازجرد و آمره از توابع  شهرستان کمیجان در کمیته مناقصات این شرکت انجام شد که در نهایت شرکت «سفید آپادانای پارس» با مبلغ پیشنهادی 4 میلیارد و 450 میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد.
برای اجرای این خط تغذیه‌ نیاز به انجام 25 هزار و 900 متر لوله از نوع فولادی و پلی اتیلن است که اجرای این مرحله از پروژه توسط شرکت « سفید آپادانای پارس» انجام خواهد شد.
هزینه تامین کالا و اجرای این پروژه بالغ بر 13 میلیارد و 545 میلیون ریال خواهد شد و مدت اجرای آن 240 روز تقویمی در نظر گرفته شده است که پس از اجرای این خط تغذیه گاز رسانی داخلی به این چهار روستا از توابع شهرستان کمیجان در آینده  فراهم می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول