اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی:

بیشترین جمعیت نابینای کشور در خراسان شمالی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: این استان دارای بیشترین جمعیت نابینای کشور است.

بیشترین جمعیت نابینای کشور در خراسان شمالی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی بهزیستی خراسان شمالی، محمدرضا کاظم‌زاده با اشاره به جمعیت نابینایان خراسان شمالی گفت: 7/1درصد از جمعیت خراسان شمالی را نابینایان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: جمعیت نابینایان خراسان شمالی را یک‌هزار و 394 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در کشور 750 هزار نابینا وجود دارد که جمعیت نابینایان استان در مقایسه با جمعیت نابینایان در کشور بالاتر از سایر استان‌ها است.
کاظم‌زاده بیشترین جمعیت نابینایی را مربوط به روستای چهاربرج اسفراین دانست که علت آن ازدواج‌های فامیلی بوده است.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی همچنین به فعالیت‌های اداره کل بهزیستی در خصوص مسکن و اشتغال نابینایان استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در طرح نهضت مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار استان، 4 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که تا پایان سال 92 طبق قول دولت و وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و تفاهمنامه بانک مرکزی و وزارت رفاه در خصوص ارائه تسهیلات به مددجویان، تمام مددجویان این سازمان از مسکن برخوردار می‌شوند.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز قانون سه درصدی اشتغال معلولان در استخدامی‌های ادارات دولتی در استان در حال اجرا است ولی بعضی از دستگاه‌های استان در این زمینه همکاری ندارند.
مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی یاد آور شد: در سال گذشته دادگستری خراسان شمالی با استخدام معلولان و رعایت قانون سه درصدی اشتغال رتبه نخست استخدام معلولان را در کشور و استان به دست آورد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول