اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

10 هزار نابینا در استان فارس زندگی می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز گفت: در ایران 460 هزار نابینا و کم‌بینا وجوددارد که از این تعداد 10 هزار نفر در استان فارس هستند.

10 هزار نابینا در استان فارس زندگی می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مرادی شنبه‌شب در مراسم روز جهانی نابینایان اظهار داشت: به مناسبت 15 اکتبر مصادف با 23 مهر ماه هر ساله شاهد برگزاری مراسم روز جهانی نابینایان یا عصای سفید در دنیا به ویژه در ایران اسلامی هستیم.
مرادی خاطرنشان کرد: بیش از 520 میلیون معلول در دنیا وجود دارند که از این تعداد 45 میلیون نفر نابینا و 175میلیون نفر کم‌بینا هستند.
وی گفت: با توجه به تعداد معلول و نابینا در کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به حقوق از دست رفته معلولان از تمام توان خود استفاده کرده تا جبران بی‌مهری‌هایی که به آنان شده است بشوند.
مرادی تصریح کرد: نابینای واقعی هرگز از ارزش‌های الهی و اخلاقی دور نشده و در راستای تحقق فرهنگ دینی، همپای دیگر اقشار جامعه گام برمی‌دارد.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه پیامبر اسلام نسبت به نابینایان فرموده است که نابینا تنها چشم ظاهری خود را از دست داده است، افزود: نابینایان از نعمت ظاهری بینایی محرومند اما سرشار از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: به روشندل باید روحیه داد تا بتواند از استعدادهای واقعی خود در راه خدمت به خلق و جامعه استفاده کند.
مرادی تصریح کرد: در احادیث نبوی بارها به رعایت موارد انسانی و عاطفی نسبت به بیماران، مسافران و فقرا سفارش و از تحقیر کردن و بی‌توجهی به این قشر از جامعه خودداری و پرهیز داده شده است.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه بر اساس آمار بیش از 92 درصد از معلولان دچار فقر مالی هستند، گفت: دولتمردان باید نسبت به برطرف کردن مشکل اقتصادی، ازدواج و مسکن معلولان و نابینایان با کمک و همیاری دیگر نهادها و ارگان‌ها تلاش کنند.
وی تصریح کرد: معلولان باید با انس با قرآن، ادعیه، اشعار حافظ، سعدی، فردوسی و دیگر مشاهیر و ادبای ایران زمین برخی نگرانی‌های خود را کاهش داده و نگاهی امیدوارانه نسبت به زندگی داشته باشند.
مرادی با تاکید بر اینکه در قرآن به اهمیت توانمندی معلولان و نابینایان سفارش شده است، گفت: باید رفتار مناسب و انسانی نسبت به افراد معلول و نابینا داشت.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول