اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی استان قم:

نابینایان واجد شرایط خانه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم گفت: نابینایان واجد شرایط با مبلغ 5 میلیون تومان خانه‌دار می‌شوند.

نابینایان واجد شرایط خانه‌دار می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ابراهیم حاجی‌مظفری یکشنبه شب در گردهمایی روز جهانی عصای سفید که به مناسبت روز نابینایان در سالن همایش‌های سازمان ملی جوانان برگزار شد، اظهار داشت: 600 میلیون معلول در جهان وجود دارند که رقم بسیار بالایی است.
وی افزود: از این میزان معلول 180 میلیون نفر آن را نابینایان و کم بینایان تشکیل می‌دهند که 90 درصد آنها در کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته قرار دارند.
حاجی مظفری سهم کشور را از این تعداد نابینا و کم‌بینا 550 هزار نفر ذکر کرد و عنوان داشت: 130 هزار نفر از نابینایان و کم بینایان زیر پوشش سازمان بهزیستی حضور دارند.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم خاطرنشان کرد: تعداد نابینایان قمی یک‌هزار و 272 نفر است که در مقابل جمعیت یک‌میلیونی آن این میزان نیز عدد بالایی را نشان می‌دهد.
به گفته وی، تعداد نابینایان مرد در استان 763 نفر و تعداد نابینایان زن 508 نفر هستند که از این تعداد نابینا 758 نفر از آنان مادر زادی هستند
حاجی مظفری عصای سفید را پرچم توانمندی نابینایان خواند و گفت: عصای سفید به مردم و مسئولان هشدار می‌دهد که برای ایجاد زندگی مستقل و بدون اتکا به دیگران فکری شود.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم از خانه‌دار شدن نابینایان واجد شرایط با مبلغ 5 میلیون تومان خبر داد و افزود: تاکنون 3 هزار نفر در سایت مسکن مهر استان ثبت نام کرده‌اند که پیگیری پرونده 2 هزار نفر از آنها در دست اقدام است.
وی در پایان با بیان اینکه تمام مسئولان موظف هستند شرایطی را فراهم کنند تا ناتوان‌ترین فرد هم بتواند به راحتی کارهای خود را در اجتماع انجام دهد، اظهار داشت: باید نگاه مسئولان تغییر کند، دلسوزی کردن برای نابینایان ممنوع است.
خاطرنشان می‌شود در این مراسم که قرار بود با حضور استاندار برگزار شود، معاون پشتیبانی و برنامه ریزی نماینده وی، حضور یافت که او نیز پس از چند دقیقه مراسم را ترک کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول