اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

عصای سفید پرچم استقلال نابینایان است

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: عصای سفید پرچم استقلال و عزت نفس نابینایان است.

عصای سفید پرچم استقلال نابینایان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی شامگاه شنبه در آیین جشن انجمن نابینایان استان کرمان اظهار داشت: روشندلان دارای توانمندی‌های بسیاری هستند و جامعه اسلامی به فرد فرد آنها افتخار می‌کند.
وی افزود: روشندلان با چشم دل دنیا را لمس و احساس می‌کنند و می‌شنوند و آنها زندگی را آنگونه که باید باشد، درک می‌کنند.
سعیدی با بیان اینکه روشندلان طراوت، پویایی و شادابی را به زندگی خود فرا می‌خوانند، بیان داشت: آنها با چشمان به ظاهر بسته در زلال شعور، جلال، جمال و جبروت خداوند را مشاهده می‌کنند.
وی تصریح کرد: روشندلان عصای سفید را در دستان خود به عنوان پرچم استقلال به اهتزاز درمی‌آورند.
سعیدی با تأکید بر اینکه اندیشه روشن داشتن به دیدگان روشن داشتن نیست، خاطرنشان کرد: نابینایان با چشم دل واقعیت‌های دنیا را درک می‌کنند.
وی افزود: امروز به عصای سفید به عنوان ابزار نگاه نمی‌کنند، بلکه عصای سفید هدفی ماورای راهنمایی دارد و نشان‌دهنده ارزش و جایگاه روشندلان است.
فرماندار کرمان با بیان اینکه عصای سفید پرچم استقلال و عزت نفس نابینایان است، عنوان کرد: عصای سفید عدم نیاز به نگاه ترحم‌آمیز از سوی جامعه است.
سعیدی بیان کرد: روشندلان حق دارند که به صورت برابر از امکانات جامعه بهره‌مند شوند.
وی خطاب به روشندلان اظهار داشت: باید خدا را برای نعمت‌هایی که به شما عطا کرده است، شکر کنید زیرا شما از چشم سر محروم هستید، اما خداوند شعور، احساس و عاطفه بسیاری را به روشندلان داده است.
سعیدی گفت: افراد برجسته‌ای مانند رودکی "پدر شعر فارسی"، ابوبصیر "شاگرد برگزیده امام صادق (ع)" و کوهستانی و جهان‌داری استادان دانشگاه کرمان نابینا هستند.
وی با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید نگاه خود به نابینایان را تغییر دهند، بیان کرد: نابینایان 90 درصد از مشاغل را به بهترین نحو انجام دهند و فقط از عهده 10 درصد کارها برنمی‌آیند.  
سعیدی به حضور یکی از نابینایان به عنوان کارمند فرمانداری کرمان اشاره و بیان کرد: اگر یک روز این فرد در محل کار خود حضور نداشته باشد، سیستم کاری فرمانداری کرمان مختل می‌شود.
وی فعالیت‌های انجمن نابینایان استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این انجمن باید توانمندی‌های نابینایان را به جامعه معرفی کند.
وی بیان داشت: مسئولان باید در زمینه مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای روشندلان تلاش کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول