اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی:

هدف انجمن اولیا و مربیان همسویی خانه و مدرسه است

خبرگزاری فارس: رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هدف از تاسیس انجمن اولیا و مربیان همسویی میان خانه و مدرسه است.

هدف انجمن اولیا و مربیان همسویی خانه و مدرسه است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا ضامن ظهر امروز در مراسم آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان اظهار داشت: یکی از راه‌های مؤثر برای ایجاد ارتباط میان مطلوب معلمان و والدین، لزوم هماهنگی خانه و مدرسه است.
وی خاطرنشان کرد: اگر انجمن اولیا و مربیان کار خود را به خوبی انجام دهد، نه تنها وسیله‌ای برای ایجاد و توسعه روح همکاری میان خانه و مدرسه به وجود می‌آورد، بلکه نقش عمده‌ای در مرتبط ساختن برنامه مدرسه با نیازهای جامعه ایفا می‌کند.
ضامن بیان داشت: معلمان اثر بسیار مهمی بر ارزش‌های مورد پذیرش کودک بر جای می‌گذارند، در واقع معلمان، دانسته یا ندانسته، نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی ـ اجتماعی کودکان دارند و بعد از والدین، مهم‌ترین کسانی هستند که وجودشان در انتقال ارزش‌ها به نسل جوان مؤثر است.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر این هماهنگی نباشد، کودک دچار سردرگمی می‌شود و هر قدر هم روش‌های تربیتی مدرسه در سطح بالایی باشد، به یقین بدون هماهنگی و تأیید خانواده‌ها، اثر مثبتی در پی نخواهد داشت و نقش معلم نیز کم رنگ می‌شود.
وی افزود: امسال به لطف خدا نگاه آموزش و پرورش اصلاح شده است و همکاری اولیا و مربیان همبستگی خانه و مدرسه است و در استان خراسان بیشترین فعالیت‌های آموزشی و عمرانی را در مدارس داشته‌ایم.
ضامن اظهار داشت: ما امیدواریم امسال هم انجمن‌های اولیا و مربیان با کار گروه‌های آموزشی وارد این میدان شوند.
 وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت‌های انجمن و اولیا اتاق فکر را برای دانش‌‌آموزان برپا کردیم که در این اتاق اولیا و مربیان علاوه بر فعالیت‌های آموزشی افکار و اندیشه‌‌های خود را به آموزش و پرورش اعلام می‌کنند.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت: از طرفی قرار است کارگروه‌های تخصصی فعال شوند تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف آموزشی و تربیتی و فعالیت‌های عمرانی از ظرفیت مردم استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که والدین آنها افرادی آگاه و آموزش دیده‌اند، بیشتر است.
ضامن تصریح کرد: در واقع آموزش والدین در مورد مسائل تربیتی، سبب می‌شود آنها محیط مناسب‌تری برای رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه فرزندان خود فراهم کنند و این امر، پیشرفت افراد خانواده و جامعه را در پی دارد.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در هفته پیوند اولیا و مربیان، فعالیت‌های این انجمن در زمینه تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده آغاز می‌شود.
وی بیان داشت: این فعالیت‌ها، به منظور آشنایی والدین با چگونگی رفتار با فرزند، تأمین آسایش روانی و جسمی آنها و به طور کلی، در زمینه‌هایی صورت می‌گیرد که والدین را در تربیت فرزندان خویش تواناتر و آگاه‌تر می‌سازد.
ضامن اظهار داشت: در پی چنین تلاش‌هایی، فعالیت‌های مربیان با والدین همسو می‌شود و برنامه‌های آموزش و پرورش پربار می‌شود و بهتر نتیجه می‌دهد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول