اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مراکز مشاوره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت بیش از 87 هزار نفر در انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور

خبرگزاری فارس: عضو مراکز مشاوره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: یکصد هزار و 936 انجمن اولیا و مربیان با جمعیت 87 هزار و 488 نفر در سطح کشور وجود دارد که با مدارس همکاری می‌کنند.

فعالیت بیش از 87 هزار نفر در انجمن اولیا و مربیان سراسر کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، امید روحی ظهر امروز در همایش هفته پیوند اولیا و مربیان در بوشهر اظهار داشت: 12 هزار مدرس آموزش خانواده در 100 هزار مدرسه در سطح کشور آموزش‌های خانواده را تدریس می‌کنند.
وی با بیان اینکه یکصد هزار و 936 انجمن اولیا و مربیان با جمعیت 87 هزار و 488 نفر در سطح کشور وجود دارد که با مدارس همکاری می‌کنند، اضافه کرد: در سطح کشور 600 مشاور در سطح 173 مرکز راهنمایی مرکز مشاوره خانواده فعال هستند و به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان خدمات ارائه می‌کنند.
روحی گفت: برای داشتن دانش‌آموزانی کوشا وجود دو نهاد خانه و مدرسه در کنار هم ضروری است.
عضو مراکز مشاوره انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: وجود خانواده در کنار مربیان و هماهنگی بین این دو نهاد تعارضات تربیتی را از بین می‌برد و این امر تربیت صحیح کودکان را هموارتر می‌کند.
وی تصریح کرد: والدین بدانند که آموزش و پرورش به تنهایی مسئول تربیت کودکانشان نیست و تا زمانی که کودک از لحاظ عاطفی، فکری و روحی آماده نباشد مدرسه و مربیان نمی‌توانند برای او کاری کنند.
روحی اظهار داشت: بحث یادگیری پیش زمینه‌هایی دارد که در کلاس درس وجود ندارد و باید آنها را در خانه و خانواده جستجو کرد بنابراین با بودن خانواده‌ها در کنار مربیان می‌توان شخصیت و نیازهای دانش‌آموزان را بهتر شناخت و به آنها پاسخ داد.
معاون آموزش ابتدایی سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر نیزگفت: یکی از اهداف انجمن اولیا و مربیان همسو کردن نگرش‌ها و همفکری در ارتباط با برنامه‌های تربیتی است و اجرای این برنامه در تربیت صحیح بچه‌ها نقش موثری دارد.
کبری حسامی افزود: اگر عوامل تربیتی و نگاه‌ها در راستای تربیت دانش‌آموزان همسو نباشند این عوامل تاثیرات ویرانگری را بر بچه‌ها دارد.
وی با بیان اینکه خانواده‌هایی که بیشتر به مدرسه می‌روند بچه‌های موفق‌تری دارند، اضافه کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان ناظرانی هستند که مربیان و مدیر مدرسه را در جهت‌دهی به بچه‌ها یاری می‌کنند.
حسامی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با همکاری همدیگر دانش آموزانی در شان جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول