اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اولیا و مربیان انجام شد؛

برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در سنندج

خبرگزاری فارس: با حضور اولیا و مربیان مدارس شهرستان سنندج انتخابات انجمن اولیا و مربیان در مدرسه شهید نامدار مرادی سنندج برگزار شد.

برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در سنندج
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش کردستان پیش از ظهر امروز در این انتخابات اظهارداشت: این انتخابات از دهم مهرماه آغاز و تا امروز در سطح مدارس استان ادامه داشته است.
عطاء‌الله احمدی با اشاره به اینکه در مراسم امروز انجمن‌های جدید مدارس معرفی می‌شوند، افزود: از انجمن‌های اولی و مربیان سال‌های گذشته نیز از سوی این اداره کل تقدیر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 6/96 مدارس استان دارای انجمن اولیا و مربیان هستند، افزود: 23 هزار و 100 نفر از اولیا و مربیان در 2 هزار و 887 واحد آموزشی عضو این انجمن‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: این انجمن‌ها متولی برگزاری 2 هزار و 116 دوره حضوری و غیرحضوری برای 75 هزار و 935 نفر بوده است.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: این انجمن دارای هفت مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در استان است که در سال تحصیلی گذشته به 16 هزار و 380 خانواده از دانش‌آموزان کردستانی مشاوره داده است.
احمدی بیان داشت: حل مشکلات رفتاری، روانی و ثبات استحکام خانواده از وظایف انجمن اولیا و مربیان است.
وی تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان استان کردستان همچنین متولی تامین سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان مدارس با کمک ارگان‌های جامعه است.
وی عنوان کرد: سال گذشته یک‌هزار و 479 دستگاه انواع وسایل نقلیه خدمات لازم را به 19 هزار و 306 دانش‌آموز ارائه کردند.
رئیس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش کردستان همچنین ساماندهی تخصص‌های اولیای دانش‌آموزان و استفاده از این تخصص‌ها در سطح مدارس را از  وظایف انجمن دانست و گفت: سال گذشته معادل ریالی 19 ملیارد و 870 ملیون ریال از سوی والدین دانش‌آموزان در سطح مدارس مشارکت تخصصی انجام گرفت.
احمدی مشارکت مالی والدین به مدرسه را نیز براساس ماده 11 قانون شورای آموزش و پرورش که به صورت اختیاری و داوطلبانه است 15 میلیارد و 650 میلیون ریال دانست و گفت: این میزان کمک مالی که مربوط به سال تحصیلی گذشته است زیر نظر شورای مالی مدرسه صرف نیازهای مدرسه شد.
وی در پایان سخنان خود کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی والدین در سال‌ تحصیلی گذشته را یک‌میلیارد و 850 میلیون ریال عنوان کرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول