اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت، صنعت و معدن کردستان خبر داد:

شناسایی 60 هزار واحد صنفی فعال در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تجارت، صنعت و معدن کردستان از شناسایی 60 هزار واحد صنفی فعال در کردستان خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد از این واحدها دارای پروانه کسب هستند.

شناسایی 60 هزار واحد صنفی فعال در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی ظهر امروز در همایش پلیس، اصناف و امنیت در سالن بازرگانی سنندج، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 190 اتحادیه صنفی و 11 مجمع امور صنفی به منظور ساماندهی و کنترل قیمت‌ها در بازارهای استان فعالیت می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: همکاری قابل توجه واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها به منظور کنترل قیمت‌ها در بازار ستودنی است.
به گفته رئیس سازمان تجارت و صنعت معدن کردستان، 850 واحد صنعتی فعال در این استان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی زمینه 18هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.
شاه‌غیبی ذخیره معدنی کردستان را 450 میلیون تن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 3 هزار نفر در بخش معادن در استان فعالیت می‌کنند.
وی به اجرای 16 طرح تکمیلی، توسعه‌ای و ایجادی بنیاد برکت از مصوبات سفرسوم هیئت دولت به این استان اشاره کرد و افزود: بنیاد برکت وابسته به فرمان هشت ماده‌ای امام راحل(ره) زمینه سرمایه‌گذاری 2 هزار 500 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 3 هزار نفر از مردم کردستان را فراهم کرده است.
رئیس سازمان تجارت و صنعت معدن کردستان یادآورشد: شرکت بتن غرب با راه‌اندازی و تولید بتن سبک با اشتغال‌زایی 200 نفر در دیواندره، تولید انواع بستنی در شهرک صنعتی سنندج با اشتغال زایی 470 نفر و کارخانه تولید انواع بسته‌های استریل اتاق عمل در شهرک صنعتی شماره 3 سنندج با اشتغالزایی 200 نفر از جمله این طرح‌ها است.
شاه‌غیبی اضافه کرد: فرآورد‌های سیب زمینی کردستان با اشتغال‌زایی 116 نفر،
تولید پوره توت فرنگی و میوه‌جات و رب گوجه فرنگی در شهرک صنعتی سنندج با اشتغال‌زایی 445 نفر، تولید بتن سبک واقع در شهرستان سقز با اشتغال‌زایی 258 نفر و کارخانه تولید کامیون و کامیونت واقع در بیجار با اشتغال‌زایی 95 نفر جز این 16 طرح است.
وی، اطمینان داد که عملیات اجرایی طرح‌های بزرگی همچون کارخانه پتروشیمی، لاستیک بارز و طلای داشکسن قروه در آینده‌ای نزدیک آغاز شود.
رئیس سازمان تجارت و صنعت و معدن کردستان تلاش در راستای توسعه صادرات با ارتقای کیفیت در استان را از اولویت‌های بسیار مهم عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری مردم هستیم.
شاه‌غیبی در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف روزانه تخم مرغ در کشور 50 تا 60 هزار تن است که 10 درصد آن در استان کردستان تامین می‌شود.
وی تاکید کرد: انبار تخم‌مرغ احتکار محسوب می‌شود و با محتکران در این استان برخورد شدید می‌شود.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول