اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 مهر در اسکو برگزار می‌شود؛

برگزاری نخستین مانور بزرگ توانمندی‌های داوطلبان هلال احمر

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین مانور بزرگ توانمندی‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران در اسکو خبر داد.

برگزاری نخستین مانور بزرگ توانمندی‌های داوطلبان هلال احمر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید حسین‌پور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: نخستین مانور بزرگ توانمندی‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سال بین‌المللی داوطلبان و خدمات داوطلبانه همزمان با روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی ( 12 اکتبر) روز چهارشنبه بیستم مهر این هفته در روستای «کوهدل» از توابع شهرستان اسکو برگزار می‌شود.
وی اظهار داشت: با توجه به تنوع حوادث و بلایای طبیعی که در کشورمان روی می‌دهد آموزش‌های ویژه از سوی داوطلبان جمعیت ضروری به نظر می‌رسد که در رابطه با پیشگیری از بروز حوادث وخیم و رفاه حال حادثه دیدگان صورت گیرد که از جمله آنها برگزاری مانورهای آمادگی نیروهای داوطلب و نیز آمادگی تجهیزات تخصصی است تا قدرت و توان آنها مورد سنجش قرار گیرد و امسال نیز این مهم روز بیستم مهر ماه به وقوع می پیوندد.
حسین‌پور افزود: امسال آمادگی جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های اهر به صورت مانور امداد و نجات کوهستان در میانه به صورت مانور امداد و نجات جاده‌ای و مرند به صورت مانور اسکان اضطراری افراد آسیب دیده با همکاری سازمان‌ها و نهادهای شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در ادامه با اشاره به اینکه شبیه‌سازی منطقه به گونه‌ای است که نیروهای داوطلب و تمام عوامل و حرکات همانند عملیات واقعی به نظر خواهد رسید، افزود: روستای «کوهدل» ‌بهترین شرایط یک منطقه آسیب دیده را داراست و اسکان اضطراری به همراه سیستم‌های نوین و سگ‌های جستجوگر با همکاری ادارات و سازمان‌های عضو کار گروه امداد و نجات استان با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این مانور بزرگ بیستم مهر ماه سال‌جاری در روستای خالی از سکنه «کوهدل» از توابع شهرستان اسکو به مدت یک روز برگزار می‌شود و در آن سنجش داوطلبان هلال احمر آذربایجان شرقی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان بلایا و سوانح طبیعی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول