اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بوکان تاکید کرد:

جایگزینی کتاب‌های سالم به جای کتاب‌های مسموم

خبرگزاری فارس: فرماندار بوکان گفت: باید کتاب‌های سالم را جایگزین کتاب‌های مسموم کنیم.

جایگزینی کتاب‌های سالم به جای کتاب‌های مسموم
حسن عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با استفاده از کتاب‌های سالم و مفید و با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه زیربنای فرهنگی جامعه را باید تقویت کرد.
وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی، تصریح کرد: استفاده از کتاب‌های مفید و سالم در ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه نقش مهم و به سزایی دارند و کتاب‌های سالم سرنوشت فرهنگی جامعه را به زیبایی رقم می‌زنند.
این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه، افزود: در اجرای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان جامعه و به ویژه قشر جوان نهادینه کرد چرا که این جوانان آینده سازان جامعه هستند.
عباسی خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم که کتاب‌های مسموم و غیر مفید را از کتابخانه‌ها جمع‌‌آوری و به جای آنها کتاب‌های سالم را جایگزین کنیم.
وی از ایجاد دو کتابخانه در شهرستان بوکان خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دو منطقه شهرک فرهنگیان و اسلام آباد بوکان کتابخانه‌های عمومی احداث می‌شود و امیدواریم این اقدامات سبب افزایش سرانه مطالعه شهرستان بوکان شود.
این مسئول ادامه داد: ترویج کتابخوانی موضوعی چند وجهی است و شامل سطح خرد و کلان می‌شود و اگر از سطح کلان  به آن نگاه کنیم، راهبردی ملی و نیازمند توجه و برنامه‌ریزی برای حلقه‌های گوناگون کتاب و کتابخوانی است.
عباسی با بیان اینکه این حلقه‌ها شامل تالیف، نشر، برپایی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و ... است، گفت: یک سوی این حلقه، دسترسی به کتاب‌های مناسب و ارزان و سوی دیگر آن، ایجاد انگیزه برای کتابخوانی است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول