اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته گردشگری؛

مجتمع گردشگری ساوه کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی از کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری به مناسبت 25 مهر ماه روز گردشگری در شهر ساوه خبر داد.

مجتمع گردشگری ساوه کلنگ‌زنی می‌شود
مجتبی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت:‌ این مجتمع فردا در شهر ساوه کلنگ‌زنی‌ شده و ظرف مدت دو سال آماده بهره‌برداری خواهد شد.
به گفته وی مجتمع گردشگری آفاق و انارستان ساوه نیز فردا کلنگ‌زنی خواهد شد.
وی تصریح کرد: دفتر خدمات مسافرتی لجورگشت نیز به همین مناسبت در شهر  توره افتتاح می‌شود.
معاون گردشگری سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی با بیان اینکه شهر توره محور مواصلاتی شرق به غرب استان است، ادامه داد: این سایت به یکی از بهترین سایت‌های طبیعت‌گردی استان تبدیل می‌شود.
رضوانی در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور احداث هتل چهار ستاره در شهر محلات خبر داد و بیان داشت: عملیات ساخت و احداث هتل چهار ستاره آریا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه شرف‌آباد محلات به زودی آغاز خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره انگور هزاوه خبر داد و گفت: این جشنواره 27 مهر ماه در روستای هزاوه برگزار می‌شود.
معاون گردشگری سازمان صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: این جشنواره با هدف معرفی آرایه‌های فرهنگی و بومی مرتبط با انگور با توجه به نزدیک بودن فصل برداشت این محصول در کنار جاذبه‌های بکر طبیعی و مذهبی روستای هزاوه برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: کشت انگور و تولید محصولات آن به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مردم روستای هزاوه به شمار می‌رود، به طوری‌ که این روستا از قطب‌های تولید انگور استان محسوب می‌شود.
 به گفته وی انگور، ‌باسلوق، کشمش، شیره و سایر فرآورده‌های تولیدی این محصول به عنوان سوغات برجسته استان مرکزی در این جشنواره به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.
رضوانی گفت:‌ برگزاری بازی‌ها و موسیقی محلی، برپایی نمایشگاهی از ابزار و شیوه‌های تولید سنتی فرآورده‌های انگور و مسابقه بهترین تولیدات محصول انگور توسط زنان روستایی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول