اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد:

پیشرفت 80 درصدی کمپینگ گردشگری در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در حال حاضر کمپینگ گردشگری فدک در بوستان باراجین 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 80 درصدی کمپینگ گردشگری در قزوین
اسدالله بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: در راستای جذب گردشگر و فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی در کنار بخش خصوصی، ما نیز در استان اقدامات و فعالیت‌هایی داریم.
وی ادامه داد: یکی از پروژه‌ها ما کمپینگ گردشگری فدک در بوستان باراجین است که در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این کمپینگ ظرفیت 120 نفر به صورت اقامت شبانه‌روزی را داراست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: این مجموعه از معماری خوبی برخوردار است و به طور تقریبی همه فضاهای آن آماده شده است و محوطه‌سازی آن کمی هزینه‌بر است.
وی با اشاره به اهداف ایجاد کمپینگ گردشگری فدک در قزوین عنوان کرد: زمانی که مسافران و گردشگران در قزوین حضور می‌یابند ما باید برای همه اقشار با همه نوع درآمد بتوانیم مکان اقامتی داشته باشیم تا مسافر مجبور نباشد در هتل پنج ستاره اقامت کند.
بیرانوند اعلام کرد: کمپینگ گردشگری فدک در فضایی به مساحت 3 هکتار ایجاد شده است و از 40 واحد در این مجموعه، 24 واحد با هزینه میراث فرهنگی تأمین شده است که تاکنون حدود 850 میلیون تومان هزینه شده و در سال جاری نیز 100 میلیون تومان هزینه می‌شود.
وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به مراحل پیشرفت کار امیدوار هستیم که این کمپینگ تا پایان سال جاری آماده شده و پذیرای مسافران نوروزی باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: همچنین کمپینگ گردشگری در شهرستان تاکستان داریم که بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کمپینگ گردشگری بوئین زهرا و کمپینگ گردشگری گرمارود با 30 درصد پیشرفت فیزیکی نیز عملیات اجرای‌شان در حال انجام است.
وی ادامه داد: در بوستان باراجین فعالیت‌های دیگری نیز توسط شهرداری در حال انجام است و ما نیز در کنار آنها، فعالیت‌هایی را داریم تا این مجموعه کامل شود.
بیرانوند در ادامه با اشاره به فعالیت راهنمایان گردشگری توضیح داد: ما 120 راهنمای گردشگری در استان داریم که 40 نفر راهنمای دائم و 80 نفر موقت هستند که راهنمایان گردشگری دائم در مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری آماده هستند و برای قزوین‌گردی همراه با تروهای گردشگری بوده و 80 نفر راهنمای گردشگری موقت نیز در زمان پیک مسافرت‌ها، حضور دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول