اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبر داد:

تصویب مطالعات طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آبگرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: مطالعات طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آبگرم با جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی تصویب شد.

تصویب مطالعات طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آبگرم
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، اسدالله بیرانوند بیان کرد: برای بررسی مطالعات طرح جامع منطقه نمونه گردشگری آبگرم، با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار و مسئولان استان جلسه ‌کارگروه گردشگری تشکیل شد.
وی ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری آبگرم از جمله مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است که پس از واگذاری به سرمایه‌گذار، طرح مطالعاتی آن تهیه و در کمیته کارشناسی کارگروه بررسی و تصویب و برای دریافت تصویب نهایی به کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: در دور اول سفر هیئت دولت به استان قزوین این منطقه انتخاب و بعد از اعلام فراخوان، شرکت توسعه شهر ارشیا به عنوان مجری این طرح برگزیده و زمینی به مساحت 370 هکتار در شهر آبگرم برای اجرای طرح جامع گردشگری تصویب شد که بر اساس طرح مطالعاتی به صورت شش فاز تدوین و عملیات اجرایی آن نیز به صورت گام به گام ارائه شده است.
وی تصریح کرد: طرح مطالعاتی دارای شش بخش اصلی شامل کلیات، شناخت وضع موجود، تحلیل وضع موجود، ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها، ارزیابی مالی و اقتصادی و ارزیابی اثرات زیست محیطی است که طبق آخرین قوانین و مقررات ویرایش صورت پذیرفته و آماده تصویب شده است.
بیرانوند با اشاره به مصوبات این جلسه توضیح داد: مصوبات این جلسه شامل عملیات اجرایی، تجهیز منابع و واگذاری اراضی ملی بر اساس پنج فاز تعیین شده در طرح جامع منطقه نمونه گردشگری، تصویب برنامه فیزیکی، کالبدی و فضایی هر فاز قبل از اجرا و واگذاری زمین در کارگروه مسکن استان، اخذ مصوبه، واگذاری زمین، زیر ساخت‌ها، تسهیلات و مجوزهای هر فاز پس از 80 درصد پیشرفت کار در فاز قبل، بررسی و مطالعه تأمین آب منطقه نمونه گردشگری و ارائه به اداره آب منطقه‌ای برای تائید، ارائه راهکار مناسب برای برقراری ارتباط صحیح و مناسب سرمایه‌گذار با مردم منطقه و در نظر گرفتن منافع مردم محلی در این طرح است.
وی یادآور شد: امیدواریم با تصحیح و اجرای این طرح بتوانیم تحولی در منطقه نمونه گردشگری آبگرم ایجاد کرده تا علاوه بر رونق گردشگری سهمی در ایجاد اشتغال و در آمد منطقه داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: منطقه نمونه گردشگری آبگرم در 95  کیلومتری جاده قزوین همدان واقع است که دارای جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی همچون برج‌های دوگانه خرقان، غار قلعه کرد، غارهای عباس آباد و چشمه‌های آب گرم و سرد فراوان بوده و برای تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری دارای پتانسیل‌های غنی و با ارزش است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول