اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری؛

۳۰ هزار و ۹۰۰ واقعه ازدواج در خوزستان به ثبت رسیده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: در سال جاری ۳۰ هزار و ۹۰۰ واقعه ازدواج و بیش از ۳ هزار و ۲۹۰ مورد طلاق در خوزستان به ثبت رسیده است.

۳۰ هزار و ۹۰۰ واقعه ازدواج در خوزستان به ثبت رسیده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهنام مریدی ظهر امروز در نشست کار گروه اجتماعی فرهنگی استان اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده درباره ازدواج و طلاق در ۱۰ سال گذشته مشخص شد که ۱۳ درصد طلاق‌های ثبت شده در خوزستان به زوج‌های هم‌سن مربوط بوده است.
وی درباره نسبت ازدواج به طلاق در استان تصریح کرد: بر اساس آمار سال گذشته، به ازای هر شش ازدواج در کشور، یک طلاق ثبت می‌شود، این در حالی است که در خوزستان به ازای هر ۹ ازدواج یک طلاق انجام می‌شود. خوزستان در زمینه تعداد طلاق پنجمین استان کشور است. سیستان و بلوچستان و یزد هم از دیگر استان‌هایی هستند که فراوانی طلاق در آن‌ها کم است.
مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: «ستایش» در نیمه نخست سال جاری در رتبه چهارم پرطرفدار‌ترین نام‌ها بوده و تقاضا برای ثبت این نام روز به روز در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: سریال‌های تلوزیونی نقش بسیار زیادی بر فرهنگ جامعه دارند و بسیاری افراد نام فرزندان خود را از روی این سریال‌ها انتخاب می‌کنند. پیش از این نام‌های ائمه (ع) بیشترین فراوانی را در استان داشت، این در حالی است که در نیمه نخست سال جاری میزان تقاضا برای ثبت نام «ستایش» بسیار افزایش یافته و این نام به چهارمین نام پرطرفدار در استان تبدیل شده است.
مریدی با اشاره به وضعیت ازدواج و طلاق در ۱۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال ۸۰ نسبت ازدواج به طلاق ۱۴ بود، در حالی که در سه سال گذشته این نسبت کاهش یافته است. لازم است در زمینه بررسی این موضوع از جامعه دانشگاهی کمک گرفته شود. 
این عضو شورای اداری خوزستان گفت: در سال جاری ۳۰ هزار و ۹۰۰ واقعه ازدواج و بیش از ۳ هزار و ۲۹۰ مورد طلاق در خوزستان به ثبت رسیده است.
وی آمار ازدواج را در سال گذشته ۵۶ هزار و ۸۳۵ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: ۶ هزار و ۶۳۴ مورد نیز طلاق در این مدت در استان اتفاق افتاده است.
مدیرکل ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال خوزستان در تلاش برای جمع‌آوری گنجینه اسناد مشاهیر و مفاخر خوزستان است، خاطرنشان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه در صورتی که از مشاهیر، سرداران و مفاخر خوزستان اسنادی در اختیار دارند آن را به ثبت احوال ارایه دهند تا گنجینه‌ای کامل و جامع از مشاهیر و مفاخر استان تهیه شود.

*برای کاهش طلاق عزم جدی وجود ندارد
مشاور بانوان استاندار خوزستان نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت فعالیت جدی دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از طلاق در استان گفت: اگر چه تاکنون مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده، ولی لازم است با بررسی آمار و ارقام، سندی برای پیشگیری از طلاق در استان تدوین و اعتبارات آماری و علمی آن تأمین شود و این مسئله با جدیت بیشتری پیگیری شود.
مریم حیدریان افزود: برای کاهش میزان طلاق در استان تاکنون عزم جدی نبوده است و در مرحله عمل و اجرا عزم مورد نیاز را شاهد نبودیم. در استان در این بخش دستگاه‌ها هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند.
وی ادامه داد: به دلیل نبود سیستم منسجم، باید زوج‌ها را به سوی آموزش سوق دهیم. اگر چه سازمان بهزیستی در این راستا اقداماتی را انجام داده است، اما این گونه مراجعات بیشتر داوطلبانه و خود معرف هستند که نیمی از آن‌ها به شکل پایدار صلح و سازش می‌یابند.
حیدریان اقدامات انجام شده را در زمینه کاهش طلاق سلیقه‌ای تلقی کرد و گفت: در حال حاضر در برخورد با مسئله طلاق سلیقه‌ای عمل می‌شود، به گونه‌ای که در سیستم قضایی، برخی مواقع زوج‌ها را به مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند ولی در برخی مواقع پس از تقاضای طلاق، فورا حکم طلاق را صادر می‌کنند.
مشاور بانوان استاندار خوزستان بیان کرد: دستگاه‌ها باید از ظرفیت آموزشی خود در بحث کاهش طلاق، جدی‌تر بهره ببرند زیرا آمار قابل توجهی از طلاق‌ها در خانواده کارمندان دولت است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول