اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان:

ناباروری دومین دلیل عمده طلاق ایرانیان است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان گفت: نازایی و ناباروری دومین دلیل عمده طلاق در کشور پس از اعتیاد است و به معضل ملی تبدیل شده است.

ناباروری دومین دلیل عمده طلاق ایرانیان است
سید اسدالله کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آمار بالای ناباروری در کشور سبب شده که نازایی به یک معضل ملی تبدیل شود.
وی با اشاره به اینکه به ناباروری در کشور باید یک نگاه علمی، بسیج‌ وارانه شود، بیان داشت: با وارد کردن افرادی که درگیر مسئله نازایی هستند و اطلاعاتی ندارند و پیوستن رسانه‌های گروهی برای حل این معضل باید آن قسمت قابل پیشگیری را رفع و در آن قسمت که نیاز به پیش‌بینی و پیش نگری دارد، خود را دخیل سازند.  
عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان تصریح کرد: اگر افراد بدانند که می‌توان با کم‌ترین هزینه، از ناباروری یکدیگر قبل از ازدواج مطلع شوند و با آگاهی این موضوع ازدواج کنند، هیچ گاه متحمل هزینه‌های سنگین درمان نازایی نمی‌شوند.
وی با اشاره به اینکه امروزه ناباروری دلایل مختلفی دارد و مولتی فاکتوریال است، ادامه داد: بیماری‌های مثل اندومتریوز، چسبندگی شدید لگنی و نارسایی تخمدان‌ها دلایل شایع ناباروری است.
کلانتری،‌ افزود: با توجه به اینکه در هر دوره قاعدگی، مقداری خون از طریق لوله‌های درون رحمی داخل حفره شکمی می‌شود بنابراین اگر باروری در سنین بالا صورت گیرد، امکان ناباروری را در فرد افزایش می‌دهد.
وی با اشاره به دلایل نازایی در 30 سال قبل گفت: اگر 30 تا 40 سال قبل، بسته بودن لوله‌های رحم راهی جز نازایی مطلق نداشته یا زنی به دلیل نداشتن تخمدان و مردی به خاطر نبود اسپرماتوزوئید به ناباروری مطلق مبتلا می‌شدند، امروزه با تحول اساسی که در درمان‌های نازایی صورت گرفته مثل لقاح آزمایشگاهی، خیل کثیری از این افراد بارور شدند.
عضو مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان با بیان اینکه تخمدان یک زن بر خلاف بیضه‌های یک مرد حجم خاصی دارند که در صورت دیر ازدواج کردن امکان از دست دادن آنها وجود دارد، اظهار کرد: در چند سال اخیر، پیوندهای رحمی صورت گرفته که در مواردی ناموفق بودیم.
وی با اشاره به اینکه قانون معروف به شصت امروزه دیگر جایگاهی ندارد، گفت: قانون شصت یعنی شصت میلیون اسپرماتوزوئید، شصت درصد حرکت، شصت درصد قدرت تکثیر که 30 سال پیش مطرح بود امروز دیگر جایگاهی ندارد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول