اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بوشهر؛

بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر فجر آغاز شد

خبرگزاری فارس: بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر فجر در بوشهر صبح امروز کار خود را آغاز کرد.

بیست و سومین جشنواره استانی تئاتر فجر آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر صبح امروز در آیین آغاز به ‌کار این جشنواره گفت: این جشنواره به ‌مدت پنج روز و با حضور گروه‌های مختلف از تمام شهرستان‌‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.
یونس محمدی افزود:در مجموع 42 متن به دبیرخانه وصول شد و 23 گروه نمایشی مورد بازبینی قرار گرفته و نهایتا 11 گروه به مرحله استانی راه یافتند.
وی تصریح کرد: در پنج روز برگزاری این جشنواره در سالن مجتمع فرهنگی هنری نهم دی، تئاترهای (هنگامه‌ای که آسمان شکافت) به کارگردانی محمد احمدی (خشکسالی و دروغ) به کارگردانی اسماعیل ملاح جوان و (برزخ) به کارگردانی حامد مهینی در روز اول و (تاریخ مستطاب آشپزی) به کارگردانی ابوذر مختارزاده (یک شب اتفاق بود) به کارگردانی فاطمه بحریاری (دلیله) به کارگردانی حسن رضایی در روز دوم و (حماسه در اتاق تاریک) به کارگردانی غلامرضا احمدی (شاه‌لیر) به کارگردانی جواد صداقت (واحد طبقه چهار) به کارگردانی مصطفی محمدنژاد در روز سوم و (متولد1361 ) به کارگردانی میثم گزی و (سرنوشت نت آخر) به کارگردانی کاظم ارجمندنیا در روز آخر نمایش داده می‌شود.
وی بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی فجر که برای گزینش آثار شرکت کننده در مرحله کشوری این جشنواره برگزار می‌شود، بیست و هفتم مهر ماه جاری به ‌کار خود پایان می‌دهد. 
محمدی گفت: در این جشنواره 11 گروه نمایشی در سبک‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.
مدیرکل ارشاد بوشهر خاطرنشان کرد: موضوع شرکت در این جشنواره را آزاد و آثار با موضوعات نمایش‌های بومی، آیینی و دفاع مقدس در اولویت هیئت داوران است.
وی اضافه کرد: آثار ارائه شده در جشنواره در بخش‌های مختلفی مانند کارگردانی، بازیگری زن و مرد، نمایشنامه‌نویسی، موسیقی و طراحی صحنه و پوستر و بروشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه آثار برتر این جشنواره به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابد، تصریح کرد: این جشنواره از سوی انجمن هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول