اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

بیش از 30 طرح فاضلاب در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بیش از 30 طرح فاضلاب در کشور در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

بیش از 30 طرح فاضلاب در کشور به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی ثمره‌هاشمی در حاشیه افتتاح طرح‌های آب استان خراسان رضوی اظهار داشت: این طرح‌ها در راستای افزایش سرانه برخورداری مردم کشور از خدمات جمع‌آوری بهداشتی فاضلاب صورت می‌گیرد.
وی با بیان این مطلب که بیش از 92 درصد آب استحصالی در کشور صرف امور کشاورزی می‌شود، ابراز داشت: باید برای استفاده مناسب از این آب تلاش مضاعفی انجام شود.
رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: همچنین باید از الگوی منسوخ شده آبیاری غرقابی در کشور فاصله گرفت.
وی اعلام کرد: همچنین این امور باید توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش میزان مصرف آب در این زمینه کاهش یابد.
ثمره‌هاشمی متذکر شد: استفاده از کنتورهای هوشمند راهکاری مناسب برای نظارت بر عملکرد بیش از 800 هزار حلقه چاه آب در کشور است.
وی با اشاره به فرسوده بودن شبکه آب و فاضلاب بسیاری از نقاط کشور عنوان کرد: سن برخی از این شبکه به بیش از 50 سال نیز می‌رسد.
مشاور وزیر خاطر نشان کرد: با این حال اصلاح و بازسازی این شبکه‌ها نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است.
وی با تاکید بر این مطلب که طبق برآورد انجام شده به بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح خطوط و شبکه‌های آب و فاضلاب نیاز است، تاکید کرد: باوجود پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای دیدن این اعتبار در بودجه برنامه پنجم کشور تاکنون این اتفاق نیفتاده است.
ثمره‌هاشمی یادآور شد: در همین راستا تمام هزینه‌های انجام شده در این‌باره از محل اعتبارات داخلی طرح‌ها تامین می‌شود.
وی با بیان این که نباید بحث خصوصی‌سازی‌ها و واگذاری‌ها را ساده گرفت، گفت: باید این موضوع به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان مطرح باشد.
مشاور وزیر و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: برای انجام طرح‌های ملی اعتبارات دولتی اصلا جوابگو نیست و باید به دنبال جذب اعتبارات لازم از روش‌های دیگر مانند فاینانس‌های داخلی و خارجی باشیم.
وی موضوع تامین سالم و بهداشتی آب شرب مردم را از جمله مهم‌ترین موضوعات پیشرو دانست و اعلام کرد: در همین راستا تلاش‌های زیادی به صورت شبانه روز در مجموعه آب و فاضلاب کشور صورت می‌پذیرد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول