اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی آبفای استان همدان:

فاضلاب خروجی بهار به خط انتقال فاضلاب منتقل شد

خبرگزاری فارس: معاون مهندسی آب و فاضلاب همدان گفت: فاضلاب خروجی شهر بهار که تاکنون در سپتیک حاشیه شهر جمع‌آوری می‌شد به خط انتقال فاضلاب این شهر منتقل شد و در حال حاضر سپتیک مذکور کاملاً تخلیه و خشک شده است.

فاضلاب خروجی بهار به خط انتقال فاضلاب منتقل شد
حمیدرضا نیکداد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت فاضلاب شهر همدان اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان همدان به منظور اجرای پروژه فاضلاب در شهر بهار مطالعات فاضلاب مرحله اول و دوم این شهر را توسط مهندسان مشاور مهاب قدس انجام داده است.
وی با بیان اینکه شهر بهار 67 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب سنتی و مدرن در حال بهره‌برداری است، افزود: مشاور طرح فاضلاب بهار 14.2 کیلومتر شبکه اصلی و خط انتقال و 76.4 شبکه جمع‌آوری فرعی طراحی کرده است.
معاون مهندسی آب و فاضلاب استان همدان بیان کرد: خط انتقال فاضلاب شهر بهار به طول 4.9 کیلومتر اجرا شده است و این خط انتقال پس از پیوستن به خط انتقال صالح‌آباد و لاله‌جین به تصفیه‌خانه فاضلاب همدان منتهی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی کل پروژه فاضلاب شهر بهار 40.6 درصد است، افزود: تا پایان سال 89 شرکت آب و فاضلاب استان همدان 28.8 کیلومتر شبکه فرعی و 2.9 کیلومتر شبکه اصلی انجام داده است.
نیکداد با اشاره به اعتبار مصوب سال 90 اظهار کرد: فاضلاب شهر بهار برابر 12 میلیارد و 154 میلیون ریال است که برای انجام 2.6 کیلومتر شبکه اصلی و 5.7 کیلومتر شبکه فرعی است.
وی ادامه داد: شهرستان بهار دارای 28 هزار و 158 نفر و امور آبفای این شهر 19 هزار و 250 نفر از این جمعیت را از طریق 4 هزار و 502 فقره انشعاب زیر پوشش فاضلاب دارد که درصد زیر پوشش شبکه فاضلاب در شهر بهار 68.3 درصد با 4 هزار و 772 فقره انشعاب است.
معاون مهندسی آب و فاضلاب استان همدان اظهار کرد: همزمان با سفر دور چهارم هیئت دولت به استان همدان، فاضلاب خروجی شهر بهار که تاکنون در سپتیک حاشیه شهر جمع‌آوری می‌شد به خط انتقال فاضلاب این شهر منتقل شد و در حال حاضر سپتیک مذکور کاملا تخلیه و خشک شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده، بوی تعفن حاشیه شهر بهار که از سپتیک موجود به وجود می‌آمد، جمع‌آوری فاضلاب شهر که در اطراف چاه‌های کشاورزی پخش شد، مشکلات به وجود آمده ناشی از عبور فاضلاب از زمین‌های متعلق به عشایر مستقر در نواحی بهار، رفع معضل چند ساله شهرک صنایع‌ غذایی برای اخذ مجوز فعالیت از پیامدهای جمع‌آوری فاضلاب شهر بهار است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول