اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه ساری:

سخنان رهبری در کرمانشاه مواضع بین‌المللی ایران را مشخص کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ساری گفت: سخنان پرارزش مقام معظم رهبری در کرمانشاه مواضع ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی را مشخص کرد.

سخنان رهبری در کرمانشاه مواضع بین‌المللی ایران را مشخص کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه نخست نماز جمعه امروز ساری گفت: مکارم اخلاق آخرین مرحله خلقت انسان است.
وی با اشاره به اینکه روایات و آیات زیادی در جایگاه و مکارم اخلاق داریم، تصریح کرد‌:‌ اگر کسی بنا بر اخلاق اسلامی از حق خود گذشت با خدا معامله کرده است.
قاسمی با بیان اینکه عفو و گذشت را باید در زندگی روزمره لحاظ کنیم و گفتن سخن حق از مکارم اخلاق است، ادامه داد:‌ گزاف نگفته‌ام که کمیت شیعیان در این زمینه مشکلاتی دارد.
وی در خطبه دوم نماز وحدت‌آفرین جمعه امروز یادآور شد‌: اخیرا مازندران سه شهید در درگیری با گروهک تروریستی پژاک داشته و استدعا دارم مدیران به دیدار خانواده این شهدا بروند.
قاسمی با با بیان اینکه شهدا رفته‌اند تا انقلاب بماند، خاطرنشان کرد:‌ چقدر قدردان و قدرشناس خانواده شهدا بوده‌ایم، نمازگزاران عزیز، باید زندگینامه شهدا را مطالعه کنند تا از این زندگی نامه‌ها درس بگیریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای جوان در دنیا است، افزود:‌ مسئولان نظام و متولیان ورزش کشور در این زمینه مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.
قاسمی با بیان اینکه روز ورزش و تربیت بدنی به معنای دیگر روز جوان است، گفت:‌ باید به نکات تفریحی و ورزشی جوانان دقت شود و توقع مردم مازندران از این وزیر مازنی زیاد است.
وی با اشاره به اینکه جوانان مازندران در میدان‌های ورزشی در مقابل رژیم اشغالگر قدس حاضر به مبارزه نشدند، تصریح کرد: این موضوع مسئولیت متولیان ورزش کشور و استان را زیاد می‌کند.
قاسمی در ادامه به اشاره به موسم حج و سخنان مقام معظم رهبری در میان کارگزاران حج که فرموده بودند « حاجی‌های ما در بازارها قدم نگذارند» اظهار داشت:‌ در شان و منزلت ایرانی نیست که هنگام نماز و عبادت، وقت را در بازار سپری کند.
وی با بیان اینکه ولیمه در دین سفارش شده است، خاطرنشان کرد‌: اما در چند سال اخیر این ولیمه‌ها و چشم و هم چشمی‌ها، خانواده‌ها را زمین‌گیر کرده و حجاج باید متوجه این موضوع باشند.
خطیب موقت نماز جمعه مردم ساری با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، ادامه داد:‌ حضور پرشور مردم انقلابی و ولایتمدار کرمانشاه در خیابان‌ها و ورزشگاه، گوشزدی برای دشمنان داخلی و خارجی انقلاب بود تا اعلام کنند که ما هنوز پیرو رهبری هستیم و اگر گرانی، بیکاری و مشکلات وجود دارد اما ما انقلاب را دوست داریم.
وی خاطرنشان کرد:‌ هرجا که مقام معظم رهبری حضور یابند مردم هم وارد عرصه می‌شوند تا به دشمنان بگویند که ما طرفدار نظام هستیم.
قاسمی با اشاره به اینکه سخنان پرارزش مقام معظم رهبری در کرمانشاه مواضع ملی و بین‌المللی جمهوری اسلامی را مشخص کرد، افزود:‌ رهبری در این سفر بیان داشتند « مسئولان رده‌های بالا و رده‌های میانه با هم وحدت داشته باشند».
وی با بیان اینکه پاکدستی، برخورد با متخلفان و خائنان، مبارزه با فساد مالی از مطالبات مردم است، تصریح کرد: در این زمینه با کسی تعارف ندارند.
قاسمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دو بار به موضوع اختلاس اخیر اشاره داشتند، یادآور شد: این موضوع لکه ننگی بر بانک‌های کشور است و اصلا چرا این موضوع اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه جوانی برای دریافت وام 500 هزار تومانی باید چند ضامن معرفی کند، گفت: اما این اختلاس اتفاق افتاده و دل اقشار مختلف جامعه را خدشه‌دار کرده است، بر اساس دستور مقام معظم رهبری باید برخورد قاطع صورت گیرد و هر کسی که در این اختلاس دست داشته باید به گونه‌ای برخورد شود که عبرتی برای دیگران باشد.
قاسمی با بیان اینکه اشاره به تفاوت‌های ایران و سایر کشورها از دیگر نکات سخنان مقام معظم رهبری است، ادامه داد: دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ناتوی فرهنگی هم کارساز نخواهد بود.
وی با اشاره به جریان وال استریت و حمله نظامی آمریکا به افغانستان و عراق‌ خاطرنشان کرد: ‌99 درصد مردم آمریکا مخالف سیاست‌های این کشور هستند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول