اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تحریک عربستان علیه ایران فتنه شکست‌خورده است / استقبال از رهبری نمایش بصیرت بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تحریک عربستان از سوی بسیاری از کشورهای غربی علیه ایران در حادثه ساختگی اخیر توطئه‌ای شکست‌خورده است که هیچ ثمری ندارد.

تحریک عربستان علیه ایران فتنه شکست‌خورده است / استقبال از رهبری نمایش بصیرت بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل اظهار داشت: در یک اتفاق عجیب در هفته گذشته سران آمریکا ادعا کردند که دو نفر تبعه ایرانی قصد ترور سفیر عربستان را داشتند در حالی که همه این شایعه‌سازی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها با هدف بر هم زدن رابطه ایران و عربستان و دامن زدن به برخی تحرکات منطقه‌ای بود.
وی تصریح کرد: بعد از تحلیل‌ها و بررسی‌های نفیس باید به تشخیص مقام معظم رهبری احسن گفت چرا که از ماه‌ها پیش چنین بازی‌های نظام استکباری را علیه ملت‌های مسلمان به ویژه ملت ایران پیشگویی کرده بود و استکبار در آستانه کنگره بزرگ حج تلاش می‌کند با چنین فضاسازی‌هایی کشور عربستان را علیه ایران تحریک کند.
عاملی خاطر نشان کرد: شناخت این بازی خطرناک بصیرت و هوشیاری می‌طلبد که امیدواریم مسئولان کشور عربستان در دام چنین بازی‌های خطرناکی نیفتند و برای حجاج ایرانی به دنبال ایجاد فضای امنیتی نباشند.
به گزارش فارس، خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: ایران امروز نیازی به ترور و یا کشتن سفیر و یا مسئولان عربستان ندارد چرا که در مرحله اول ابزار ترور در مرام و عقیده ایرانیان نیست و در مرحله بعدی کشته را که ترور نمی‌کنند.
وی خصلت پیشگویی صحیح و با بصیرت مقام معظم رهبری را یکی از خصلت‌های برتر توصیف کرد و ادامه داد: برگزاری دو کنفرانس عظیم و تأثیرگذار در ایران در یک ماه گذشته قدرت ایران و غوغای عظمت و صلابت این کشور مقتدر را به رخ کشیده است و از آن زمان استکبار آرام ننشسته است و با هر حربه‌ای تلاش می‌کند در منطقه ناامنی ایجاد کند.
عاملی گفت: قضیه اخیر قبطی‌های مصری نیز برگرفته از همین اندیشه بر هم زدن امنیت و آرامش در منطقه است که با تحریک این گروه در مصر استکبار تلاش می‌کند قضیه جنبش‌های خاورمیانه و آفریقا را به انحراف بکشاند.
وی به جنبش والستریت در آمریکا اشاره کرد و افزود: این حرکت ضد سرمایه‌داری در آمریکا ریشه در خواسته و آرمان ملت آمریکا دارد که در فکر ایجاد یک نظام عادلانه و به دور از زور و بی‌عدالتی هستند.‌

موجی از بصیرت ملت در استقبال از رهبری به نمایش درآمد
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز استقبال مردم کرمانشاه را از مقام معظم رهبری مایه مباهات، فخر و شرف ایرانیان توصیف کرد و اظهار داشت: نظام‌های دیگر حتی در خواب نیز چنین شور و حال و استقبال خودجوش مردمی را نمی‌دیدند چرا که این ملت با وجود تحریم‌ها، تهدیدها و فشارهای تبلیغاتی غرب همچنان در صحنه و پشتیبان این نظام و ولایت هستند.
وی تصریح کرد: ‌ما در این استقبال موجی از بصیرت ملت ایران را در حمایت از نظام و رهبر معظم انقلاب مشاهده کردیم و دنیا نیز به عظمت این ملت پی برد و به یقین در اهداف خود تجدید نظر می‌کند.
عاملی حضور مردمی را بزرگ‌ترین بسترساز تقویت مؤلفه امنیت در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: در حالی که خاورمیانه در تلاطم تحولات غوطه‌ور شده است ایران امن‌ترین نقطه در این منطقه است که با وجود فشارها و تهدیدهای نظام غرب و آمریکا که سحر آن به خودشان برگشته است امروز ایران اسلامی با عظمت‌تر از گذشته در صحنه است.
وی سکانداری کشتی انقلاب را به دست ناخدای صالح و با بصیرت ولی فقیه زمان و نظام ولایت یک پشتوانه و گنجینه حقیقی توصیف کرد و گفت: مملکت ما هر زمان حامی روحانیت و نظام رهبری صالح بوده است رو به پیشرفت حرکت کرده و هر زمان از این مبدأ اصلی فاصله گرفته ضرر و زیان متوجه این کشور بوده است.
 
حساسیت تربیتی از درون خانواده شکل می‌گیرد
به گزارش فارس، خطیب جمعه اردبیل هفته پیوند اولیا و مربیان را گرامی داشت و افزود: تربیت انسان سالم و پاک وظیفه مشترک پدر و مادرها و مربیان و معلمان است چرا که در نهایت و سرانجام یک تربیت شایسته به یقین معلمی متعهد، آگاه و با بصیرت را مشاهده می‌کنیم.
وی تربیت انسان و مملکت‌داری را دو کار سخت و سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: پدر و مادرها باید با تربیت شایسته و توجه به رفتار فرزندان خود و همکاری خوب با مدرسه باید ادای وظیفه کنند تا مبادا یک غفلت تربیت فرزندی را به دنبال داشته باشد که خود آن فرزند وبالی بر گردن پدر و مادر باشد.
عاملی حساسیت تربیتی را از سوی خانواده‌ها بسیار مهم توصیف کرد و گفت: اگر این حساسیت در درون خانواده به همراه استراتژی دقیق تربیتی و اخلاقی نباشد نظام تربیتی فرزندان و آینده‌سازان به هم می‌خورد.
وی همکاری خوب مدرسه با اولیا و پدر و مادرها با مدرسه را در دادن اطلاعات دقیق تربیتی بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: ما امروز به تعامل دو طرفه در تربیت نسلی سالم، صالح و شایسته نیاز داریم که باید همه در این کار مشارکت داشته باشند.
 
دولت آذربایجان با گروه‌های اسلامی مدارا کند
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به حبس 12 ساله تعدادی از گروه‌های اسلامی و آزادیخواه در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: این نگرش و کار عهد دقیانوس با مسلمانان سبب شده است تا خود رژیم آذربایجان دچار ضرر و زیان شود چرا که اگر این مسلمانان و بزرگان اصحاب اسلامی آزاد بودند، می‌توانستند با اراده جمعی آزادی قره‌باغ را رقم بزنند.
وی تصریح کرد: حاکمان امروزی باید سعه‌صدر و قلب بزرگی در پذیرش نقدها و انتقادها و حتی مخالفت‌ها داشته باشند و من توصیه می‌کنم سران آذربایجان در مدارا با مردم و سعه‌صدر داشتن رفتار دولتمردان ایران را که امروز از سوی رسانه‌های مختلف مورد نقد، انتقاد و حتی مخالفت قرار می‌گیرند سرلوحه کار خود قرار دهند.
عاملی مدارا با رعیت را در کنار کاهش تنش‌ها در جامعه وظیفه حکمرانان اعلام کرد و افزود: عقیده و سخن آنها این است که باید کشف حجاب الزامی نشود و مردم خود آزاد و مختار باشند تا این کارها را انجام دهند.
وی خاطر نشان کرد: شیعه درس آموخته از کربلا و غدیر هرگز عزت، آبرو و حرمت خود را به پای هیچ بیان و سخن حاکمان خود فدا نمی‌کنند و سران جمهوری آذربایجان به یقین اگر به جای حمایت از رژیم صهیونیستی از چنین افراد و گروه‌هایی حمایت می‌کرد امروز بهتر در صحنه بین‌المللی نتیجه می‌گرفت.
امام جمعه اردبیل خطاب به افراد زندانی و حبس شده در جمهوری آذربایجان اضافه کرد: این حبس‌شدگان بدانند زندانی شدن به خاطر بیان احکام اسلامی، الهی و جاری شدن آن بزرگ‌ترین توفیق و حتی بالاتر از عبادات ظاهری است و باید خواسته این افراد بالاتر از حجاب و رعایت دیگر احکام باشد و این بار از سران کشور خود عدالت اجتماعی و برقراری یک نظام مردم‌پسند را تقاضا کرده و طلب کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به تلاش‌های جمعیت هلال‌احمر در نجات مصدومان و افراد آسیب‌دیده گفت: مجموعه هلال‌احمر امروز مجموعه‌ای کارآمد و دلسوز است که در صحنه‌ها و حوادث مختلف در صحنه حضور دارند.
عاملی در خطبه اول نماز نیز با بیان حقایق گناهانی چون ربا، زنا و... افزود: امروز بسیاری از نابسامانی نظام غرب به ویژه آشوب‌های کشور آمریکا و انگلیس نتیجه بی‌توجهی به نظام سالم خانواده و تربیت فرزندان درست است که به ادعای خود مسئولان فرزندان بی‌پدر و مادر امروز زمینه‌ساز چنین آشوب‌ها و نابسامانی‌ها شدند.
وی در پایان سخنان خود با بیان حدیث و روایاتی از ائمه اطهار (ع) در مورد گناه بزرگ زنا اظهار داشت:‌ خداوند برای زناکننده در روز محشر عذابی الیم در نظر گرفته است.‌
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول