اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی مازندران:

دولت باید اعتبارات ملی در اختیار مازندران قرار دهد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی مازندران گفت: دولت باید امکانات و اعتبارات ملی در اختیار مردم استان قرار دهد و به این مردم که به واسطه جنگل و دریا خسارت ملی می‌پردازند خدمات ارائه کند.

دولت باید اعتبارات ملی در اختیار مازندران قرار دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام محمد موسوی شامگاه پنجشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از ماهیان استخوانی دریای خزر در رستمرود نور بیان داشت: خداوند طبیعت را محل روزی بندگان خود قرار داده و بندگان هم باید حریم طبیعت را حفظ کنند.
وی اظهار داشت: خاک، دریا، جنگل خدمتگذار بشر هستند و هیچ انسان عاقلی بر روی خدمتگذار خود خنجر نمی‌کشد ولی امروز به طبیعت بی‌مهری می‌شود و زمین، جنگل و دریا از دست انسان‌ها در امان نیستند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان مازندران افزود: هرجا گناه باشد ملزوم‌اش فساد است، گناه شرعی، گناه در کار و تولید و صدمه به طبیعت انحراف است و فساد در پی دارد همانطور که از بین بردن جنگل سیل و تخریب در پی دارد. 
موسوی تصریح کرد: رودخانه زایشگاه ماهیان است و ناعادلانه با آلوده کردن رودخانه، نسل آنها را از بین می‌بریم همانطور که خیلی از گونه‌های آبزی منقرض شدند و برخی هم در حال انقراض هستند.
وی با اشاره به اینکه مازندران از دو طرف به دریا و جنگل محصور و محدود شده و دریا و جنگل انفال عمومی است، گفت: مردم مازندران حق ندارند استفاده خصوصی بکنند و وارد انفال شوند از این رو شاهد بیکاری در استان هستیم.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه مردم مازندران خسارت ملی می‌پردازند و از امکانات محلی برخوردارند، افزود: دولت باید امکانات و اعتبارات ملی در اختیار مردم استان قرار دهد و به این مردم که به واسطه جنگل و دریا خسارت ملی می‌پردازند خدمات ارائه کند.
موسوی اذعان داشت: برخی از علل تجاوز به جنگل و دریا بیکاری است و باید تدبیر کرد و حفظ حریم طبیعت معارف عمومی شود زیرا حیات ما انسان‌ها وابسته به طبیعت است و نباید از بین برود.
رئیس اتحادیه صیادان استان مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: رهاسازی بچه ماهیان سفید در دریا موجب شده 80 درصد در آمد صیادان از طریق صید ماهی سفید دریای خزر تامین می‌شود.
حسین آقاپور افزود: با هزینه 400 میلیون تومان 21 میلیون قطعه بچه ماهی سفید در رودخانه‌های استان از طریق اتحادیه صیادان رهاسازی شد.
وی سنگ‌ریزی در سواحل از سوی مالکان را مانع مانور صیادان ذکر کرد و گفت: در استان 55 تعاونی صیادی فعال است و سالانه 20 تا 30 میلیون تومان برای تعمیر تراکتور فرسوده هزینه می‌کنند و نیاز به تسهیلات خرید تراکتور مناسب دارند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول