اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس:

دولت به مشکلات ناشران توجه کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوی و چایپاره گفت: دولت باید به مشکلات موجود پیرامون نشر و چاپ کتب توجه کند.

دولت به مشکلات ناشران توجه کند
موید حسینی‌صدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: هم‌اکنون فعالان حوزه نشر و چاپ کتب در حوزه‌های مختلف اعم از چاپ، تامین کاغذ، فروش کتاب و ... با مشکلات جدی روبه‌رو هستند،‌از این رو دولتمردان باید برای ارائه راهکار و اعمال کردن آنها وارد عمل شوند.
وی افزود: کتاب به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد در انتقال فرهنگ محسوب می‌شود بر این اساس روا نیست از این حوزه غفلت شود، باید از فعالان این حوزه حمایت‌های همه‌جانبه اعم تامین یارانه کاغذ، دادن وام، پرداخت کمک بلاعوض و ... به عمل آید تا ناشران نه‌تنها این حوزه فعالیت را ترک نکنند بلکه بر دامنه تولیدات خود نیز اضافه کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه در تنظیم و تصویب قانون هدفمندی یارانه‌ها مسائل و نیازهای حوزه‌های مختلف فرهنگی به ویژه ناشران مورد غفلت واقع شد و مسائل آنها از نگاه‌های تنظیم‌کننده‌ها و تصویب‌کننده‌های قانون مذکور پنهان ماند، از این رو باید برای جبران این غفلت گام‌های اساسی از سوی مسئولان برداشته شود.
حسینی‌صدر ادامه داد: باید دولت همان‌طور که به سایر بخش‌ها اعم از صنعت، کشاورزی و ... کمک‌ بلاعوض و یارانه پرداخت می‌کند با هدف رونق گرفتن چاپ و نشر کتب به این حوزه یارانه تخصیص دهد و از فعالان این عرصه حمایت‌های جدی‌‌تری در همه ابعاد به عمل آید تا موانع موجود از پیش روی این افراد برداشته شود. 
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اظهار داشت: مشکلات مالی و محدودیت منابع به بخش نشر منحصر نیست بلکه این مسائل در حوزه مطبوعات نیز وجود دارد و متولیان تعدادی از نشریات محلی هم به طور جدی با مسائل مالی مواجه هستند که برای رفع این قبیل چالش‌ها و تداوم فعالیت نشریات فوق باید تدابیر اساسی به طور فوری اتخاذ شود.
وی در ادامه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رشد فرهنگی جامعه اشاره کرد و  گفت: رهبر انقلاب در طول جلسات مختلف مسئولان و نمایندگان را برای ورود به حوزه فرهنگ ترغیب کردند و در ارتباط با آسیب‌های ناشی از تهاجم فرهنگی هم هشدار دادند، از این رو امروز همه مردم به ویژه دولت و مجلس در این حوزه وظیفه سنگینی بر دوش دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول