اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تامین ماشین آلات کشاورزی با یارانه دولتی در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تمام ماشین آلات و ادوات کشاورزی حفاظتی برای کشاورزان کاملاً با یارانه دولتی تأمین شده و دولت در این زمینه حمایت شایانی از بهره‌برداران می‌کند.

تامین ماشین آلات کشاورزی با یارانه دولتی در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از  اهر، ایوب ایرانی‌فام بعد از ظهر امروز در مراسم جشن برداشت  چغندر قند در اهر از کشت چغندر قند در600 هکتار از اراضی استان خبر داد. از این میزان هکتار 400 هکتار برای اولین بار در پایاب سد ستارخان اهر چغندر قند کشت شده است.
ایرانی‌فام افزود: این کشت به صورت مکانیزه و با رعایت اصول و عملیات مربوط به کشاورزی حفاظتی است و در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کشاورزی حفاظتی از طرح‌های اصلی است که در عرصه‌های کشاورزی عملیاتی می‌شود که در کشت چغندر قند تمام اصول و فرآیندها رعایت شده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، گفت: استفاده از حداقل بذر، کاشت بدون جمع‌آوری بقایای محصولات قبلی، حفاظت از حاصلخیزی خاک، صرفه‌جویی کامل در مصرف آب که 2 هزار متر مکعب می باشد و نهاده‌ها و استفاده بهینه و بر اساس توصیه های کارشناسی از کودهای شیمیایی در کشت چغندرقند رعایت شده است.
وی، گفت: راندمانی که در چغندرقند کشت شده در این شهرستان شاهد هستیم در مقایسه با استان راندمان شاخصی است که به طور متوسط بالای 60 تن در هر متوسط عملکرد محصول است و بعد از برداشت چغندرقند بلافاصله کشت گندم به صورت مکانیزه و بدون عملیات خاک ورزی و با استفاده از دستگاه کشت مستقیم انجام می‌شود که تهیه بستر بذر و عملیات کاشت به حداقل کاهش می‌یابد و در نهایت صرفه‌جویی در زمان، انرژی و نیروی کار می شود.
ایرانی‌فام، افزود: عیار چغندرقند تولید شده در اهر کاملاً مطلوب و بالای 18 است که در استان آذربایجان‌شرقی شاخص عیار است.
وی، هدف از کشت چغندرقند در400 هکتار از اراضی شهرستان اهر را آشنا کردن کشاورزان با مضرات کشت معمول و مرسوم و مزایای کشت با توجه به عملیات کشاورزی حفاظتی اعلام کرد.
ایرانی‌فام،گفت: یکپارچه سازی کردن اراضی، استفاده از ماشین آلات خاک ورزی کشاورزی حفاظتی، مدیریت بقایای گیاهی با توجه به حاصلخیزی خاک و کشت مستقیم جزو پروژه‌های کشاورزی حفاظتی است که در این زمینه تمام ماشین آلات و ادوات کشاورزی حفاظتی برای کشاورزان تأمین می‌شود و کاملاً با یارانه دولتی است و دولت در این زمینه حمایت شایانی از بهره‌برداران می‌کند که این دستگاه‌ها را با تسهیلات بانکی و هم به صورت یارانه در اختیار بهره‌برداران قرار می‌دهد که در آینده با این برنامه باعث خواهد شد در عرصه‌های تولیدی، کشاورزی حفاظتی جایگاه واقعی خود را بگیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول