اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان:

پیشرفت‌ها نباید مانع رصد نخبگان از کاستی‌های جامعه شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: موفقیت‌های دولت نباید فرهیختگان جامعه را از رصد نواقص و کاستی‌‌ها و نظرات دلسوزانه آنها غافل کند.

پیشرفت‌ها نباید مانع رصد نخبگان از کاستی‌های جامعه شود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اردشیر خزایی امروز در دیدار رئیس جمهور با ایثارگران، مدیران و منتخبان استان همدان به نمایندگی از جامعه دانشگاهی استان اظهار کرد: هر توسعه‌ای در جامعه نیازمند یک بستر فرهنگی خاص در عرصه اجتماع است و به جهت اینکه این امر به عنوان عامل اصلی توسعه از آن یاد می‌شود بنابراین با مهندسی فرهنگی باید به عنوان ظرفیت پرتوان ملی در کشور مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا با توجه به فعالیت‌های دولت‌های گذشته و به ویژه دولت نهم و دهم که توانستند در امر توسعه دانشگاه‌ها، افزایش تعداد دانشجویان به بیش از 4 میلیون نفر، افزایش تعداد اعضای هیئت علمی به حدود 60 هزار نفر و برخورداری رشد علمی بیش از 11 برابری را محقق کنند، میانگین شیب رشد علمی دنیا از سطح علمی بسیار مورد توجه است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان تصریح کرد: اما موفقیت‌های دولت نباید فرهیختگان جامعه را از رصد نواقص و کاستی‌ها و نظرات دلسوزانه آنها غافل کند.
وی با اشاره به دغدغه‌های دانشگاهیان نیز بیان کرد: توجه ویژه به لزوم هماهنگی رشد کمی و کیفی دانشگاه‌ها در انتخاب سطح عمومی دانش و فرهنگ جامعه و دستیابی به رتبه برتر و رتبه علمی در منطقه از جمله دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود.
خزایی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر ایجاد روحیه خودباوری اظهار کرد: به ایجاد روحیه خودباوری و اعتقاد به خود و به جامعه ایران اسلامی که از دغدغه‌های رهبری است، باید توجه شود چرا که اهداف متعالی تنها در توانایی جوانان این مرز و بوم تحقق می‌یابد و مسئولان باید توجه لازم را داشته باشند.
رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان اضافه کرد: پیشبرد مقتدرانه طرح‌های هسته‌ای و فناوری نانو و سلول‌های بنیادی و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از آثار این دولت به شمار می‌رود. 
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان نیز به نمایندگی از جامعه فرهنگیان استان در این جلسه عنوان کرد: اقدامات ویژه دولت در طرح بیمه طلایی فرهنگیان، ایجاد مدارس قرآنی، ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی فضاهای آموزشی، ساماندهی ساعات آموزشی، توجه به ورزش دانش آموزی و اختصاص معلم تربیت بدنی به مدارس ابتدایی از شاخص‌ترین اقداماتی است که دولت نهم و دهم در بخش آموزش و پرورش داشته‌اند که بسیار ارزشمند است.
معصومه معصومیان افزود: تسریع در اجرایی شدن سند راهبردی آموزش و پرورش، توجه ویژه به سرانه‌های مدارس با توجه به هدفمندی یارانه‌ها و برنامه پنجم توسعه، اعتباربخشی و توجه ویژه به مدارس دولتی که در دستور کار وزارت آموزش و پروش قرار دارد به منظور کاستن فاصله‌های طبقاتی صورت گیرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول