اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌ مناسبت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی؛

مانور امداد و نجات در فرادنبه برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی مانور چند منظوره امداد و نجات در شهر فرادنبه با حضور مسئولان شهرستان بروجن برگزار شد.

مانور امداد و نجات در فرادنبه برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بروجن، این مانور چند منظوره امداد و نجات با رمز یا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به همت فرمانداری شهرستان بروجن اجرا شد.
در این مانور عملیات وقوع زلزله، وارد شدن خسارت به تاسیسات زیربنایی مثل آب، برق و گاز، تخلیه اضطراری منازل مسکونی، اسکان اضطراری آسیب دیدگان، اطفای حریق، امداد هوایی با یک فروند چرخ بال و اجرای عملیات راپل توسط امداد کوهستان  به نمایش گذاشته شد.
فرماندار شهرستان بروجن گفت: این مانور با هدف آمادگی در نیروهای امداد و نجات، آموزش همگانی، مقابله سریع با بلایای طبیعی و هماهنگی ادارات در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی برگزار شده است.
فتاح کرمی با گرامیداشت هفته کاهش بلایای طبیعی در این شهرستان گفت: آمادگی مدیران لایه‌های مختلف ستادی مدیریت بحران و نیز آحاد مختلف مردم سبب می‌شود تا از امکانات موجود بهترین و بیشترین استفاده را در پیشگیری از حوادث و نیز کاهش خسارات آن برد.
وی بر ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌منظور ارتقای توان نیروهای امدادی در برابر حوادث و بلایای طبیعی افزود: بهترین ثمره برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران این است که آمادگی، اطلاعات و تخصص مدیران ستادی را در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و نیز کاهش خسارات آن ارتقا می‌دهد.
کرمی همچنین پیشگیری از حوادث و نجات جان انسان را یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام دانست و گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و نیز قوه عقل و تفکر آدمی، علاج واقعه را باید قبل از وقوع آن گرفت.
فرماندار شهرستان بروجن در ادامه بر ضرورت تجهیز پایگاه‌های امداد تأکید کرد و گفت: آمادگی و تجهیزات امدادی باید متناسب با حادثه فراهم شود تا میزان خسارات احتمالی هرچه بیشتر کاهش پیدا کند و چنانچه این هماهنگی و تناسب وجود نداشته باشد چه بسا ابعاد حادثه و خسارات نجومی می‎شود.
به مناسبت گرامیداشت هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی مانور چند منظوره امداد و نجات در فرادنبه با حضور مسئولان شهرستان بروجن برگزار شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول