اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعیت هلال‌احمر؛

مانور امداد و نجات جاده‌ای در گچساران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر گچساران از برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات جاده‌ای با مشارکت و حضور ادارات و نهادهای عضو ستاد بحران این شهرستان خبر داد.

مانور امداد و نجات جاده‌ای در گچساران برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید ابوالفتح بهنا‌میان صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گچساران اظهار داشت: نامگذاری روزی به‌عنوان روز کاهش بلایای طبیعی در تقویم جهانی نشان از اهمیت و ضرورت این موضوع است.
وی آموزش مقابله با بلایای طبیعی به عموم مردم به‌ویژه دانش آموزان را بهترین راه کاهش خسارات احتمالی دانست و افزود: آموزش کودکان و دانش آموزان به‌عنوان آسیب پذیرترین قشر جامعه لازم و ضروری بوده زیرا در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی این قشر بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض خطر هستند.
بهنامیان آموزش به کودکان و نوجوانان را به‌عنوان آینده سازان کشور اصولی‌ترین روش برای کاهش بلایای طبیعی دانست و تصریح کرد: در کنار آموزش‌های اولیه مقابله با بلایای طبیعی به دانش‌آموزان، مقاوم‌سازی مدارس و ساختمان‌های اموزشی نیز لازم به نظر می رسد.
رئیس هلال احمر گچساران تاکید کرد: در سال‌های اخیر ایمن‌سازی خانه‌های شهری و روستایی در برابر حوادث و سوانح غیر مترقبه مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.
بهنامیان ادامه داد: مدیریت شهری باید به‌روز کردن روش‌های مدیریت و فناوری‌های موجود در مورد ایمن‌سازی خدمات، تأسیسات و ساختمان‌های شهری را در اولویت قرار دهد.
وی ابراز داشت: ابعاد گسترده خسارت‌ها و تلفات ناشی از بلایای طبیعی در شهرهای گوناگون جهان سبب شده است پژوهش‌های کاربردی گسترده‌ای در زمینه بهینه کردن ایمن‌سازی شهرها انجام گیرد.
بهنامیان تصریح کرد: لزوم اجرای روش‌های مقابله با بلایای طبیعی و ایمن‌سازی شهرها، افزایش کارایی روش‌های مقابله با بلایای طبیعی و ایمن‌سازی شهری را ضرورت بخشیده است.
عالی‌ترین مقام هلال احمر گچساران عنوان داشت: پژوهش‌های کاربردی در امور مربوط به ایمن‌سازی شهرها در برابر بلایای طبیعی سبب افزایش ابتکار در طراحی‌ها و یافتن بهترین سیاست‌ها، مؤثرترین و با صرفه‌ترین روش‌ها و فناوری‌ها می‌شود.
بهنامیان ابراز داشت: برای دستیابی به این هدف، گنجاندن برنامه‌های کاهش آسیب‌پذیری شهروندان و جامعه که در معرض خطرها و بلایای طبیعی هستند در طرح‌های توسعه شهری ضرورت دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گچساران معتقد است حفاظت از جان و مال مردم، گنجینه‌های دانش و مهارت‌های موجود ابزار تولیدی، صنعتی، تأسیسات و خدمات شهری در مقابل اثرات بلایای طبیعی باید بخش جداناپذیری از طرح‌های آزمایشی و مدیریت شهری قلمداد گردد.
رئیس هلال احمر گچساران گفت: لازم است شهرها و شهروندان را با شیوه‌های ارتقای آمادگی از جمله مانورهای مقابله با بحران در مقابل بلایای طبیعی و حوادث توانمند.
بهنامیان با اشاره به برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در گچساران بیان داشت: به مناسب این هفته در گچساران ده‌ها برنامه آموزشی و ترویجی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری مانور بزرگ امداد و نجات در گچساران گفت: این مانور با مشارکت و حضور ادارات عضو ستاد بحران گچساران در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در ورودی گچساران برگزار می‌شود.
بهنامیان غبارروبی گلزار مطهر شهدا و دیدار با خانواده شهدای امدادگر، گردهمایی کارکنان و امدادگران، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی تیم‌های امدادی اسکان، امداد و نجات جاده و آوار برداری، جلسات بازآموزی امدادگران در زمینه حمل مصدوم و فوریت‌های پزشکی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی عنوان کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر گچساران ابراز داشت: شعار امسال هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی با عنوان جامعه ایمن، آرامش عمومی بوده که همه باید در زمینه عمل به این شعار برای کاهش خطرات احتمالی تلاش کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول