اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر مازندران خبر داد:

آموزش امداد و نجات به شهروندان مازندرانی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران برنامه‌های این جمعیت در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی را اعلام کرد و در بخشی از برنامه از آمادگی هلال احمر مازندران برای آموزش امداد و نجات به شهروندان مازندرانی خبر داد.

آموزش امداد و نجات به شهروندان مازندرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، عباد اسدی با اعلام این مطلب که 18 تا 24 مهرماه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است، بیان داشت: همه ساله در این هفته برنامه‌های متنوعی از سوی جمعیت هلال احمر با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره چگونگی مقابله و کاهش اثرات بلایای طبیعی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
وی گفت: در این هفته و در استان مازندران نیز برنامه‌هایی نظیر برگزاری مانورهای مختلف از جمله مانور زلزله و مانور امداد جاده‌ای، رژه خودروهای امدادی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، برپایی نمایشگاه، برگزاری مسابقه نقاشی، مانور اسکان اضطراری و عملیات راپل و حمل مصدوم در ارتفاع، برگزاری مانور ساعت صفر، برگزاری مراسم عصری با خانواده امداد اجرا می‌شود.  
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین گفت: حضور امدادگران در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه و سخنرانی روسای شعبه به‌عنوان سخنران پیش از خطبه، برگزاری جلسه کارگروه امداد و نجات، غبارروبی مزار شهدا در تمامی شهرستان‌ها، اجرای برنامه توان افزایی امداد و نجات، فراخوان تیم توانا، برگزاری مسابقات امدادی، ‌دیدار از آسایشگاه جانبازان و نصب پوستر و تراکت حاوی پیام‌ها و هشدارهای امدادی در سطح شهرها، برگزاری مانور زلزله در مدارس دخترانه و پسرانه از دیگر برنامه‌های اجرایی هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سطح استان است.
اسدی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع حوادث و بلایای طبیعی غیرممکن است، اما با فراگیری آموزش‌های امداد و نجات می‌توان از میزان خسارات کم کرد.
وی متذکر شد: شعار «هر خانواده یک امدادگر» استراتژی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در مقابله با اثرات بلایا، حوادث و کاهش خسارات است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اذعان داشت: جمعیت هلال احمر استان مازندران آمادگی دارد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان آموزش های امداد و نجات را در تمام سطوح به شهروندان استان ارائه کند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول