اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر:

ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی در دیر ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر گفت: ضرورت ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی در بندر دیر برای بالا بردن توان امدادی شهرستان احساس می‌شود.

ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی در دیر ضروری است
مهدی نظامیان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پیگیری‌هایی برای بالابردن توان امدادی شهرستان انجام شده که از مهم‌ترین آن‌ها ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی در بندر دیّر است که به عنوان یک ضرورت در این بندر احساس می‌شود.  
وی افزود: بندر دیّر به عنوان بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور واقع شده است و اکنون در مناطق گازی پارس جنوبی و در آینده نزدیک پارس شمالی قرار دارد که حادثه خیز بودن آن از لحاظ موقعیت جاده‌ای و پرتردد نیاز شدید و مبرم این شهرستان را برای ایجاد پایگاه امداد و نجات هوایی و دریایی الزامی و ضروری می‌کند.   
رئیس جمعیت هلال احمر دیر اضافه کرد: ایجاد این پایگاه موجب ارائه خدمات سریع و به موقع و کاهش تلفات انسانی به‌ویژه در دریا و جاده و کوهستان می‌شود.
نظامیان افزود: البته از تلاش نماینده مردم در مجلس، فرماندار شهرستان و عنایت مدیران استان تشکر می‌کنیم و می‌طلبد که در راه‌اندازی این پروژه بزرگ امدادی تلاشی مضاعف داشته باشند تا این امر مهم به نتیجه تبدیل شود و مردم دیّر از نعمت بزرگ بهره مند شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر دیر اضافه کرد: از ابتدای تشکیل جمعیت هلال احمر در این شهرستان تاکنون ۲هزار نفر از جوانان شهرستان دیر در این جمعیت عضویت پیدا کرده‌اند و مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: فراگیری آموزش‌های امدادی توسط مردم برای استفاده در زمان بروز حوادث طبیعی بسیار مهم و ضروری است که این آموزش‌ها توسط جمعیت هلال احمر انجام می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های امدادی در جامعه که از چند سال قبل آغاز شده، تاکنون روند مطلوبی داشته و از رشد چشمگیری برخوردار بوده و استقبال جوانان نیز بسیار خوب بوده است.
نظامیان تصریح کرد: هدف کارگروه‌ها در جمعیت هلال احمر، هماهنگی اعضای کارگروه برای امدادرسانی در حوادث با هدف کاهش تلفات جانی است.
این مقام مسئل اضافه کرد: در شهرستان دیر با تلاش شبانه‌روزی توانستیم در طی چهار سال اخیر بیش از 7 ‌هزار نفر از جوانان و نوجوانان را آموزش امداد و نجات دهیم که یک موفقیت بزرگ برای این شهرستان است.
وی افزود: امسال به حول و قوه الهی و با همت جوانان و حمایت مسئولان تصمیم داریم که شعار هر خانوار ایرانی یک امدادگر را در بین مردم نهادینه و عملی کنیم تا دیگر در هر خانوار یک امدادگر آموزش‌دیده برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی وجود داشته باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر دیر خاطرنشان کرد: تلاش بعدی ما توجه ویژه به مدارس شهرستان است که چون مدارس در واقع پشتیبان واقعی ما هستند، باید طرح امداد و نجات را به عنوان یک فرهنگ در مدارس نهادینه کنیم تا دانش‌آموزان با فکر و اندیشه بالایی که دارند توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.
نظامیان اضافه کرد: در شهرستان دیر، هم‌اکنون ایجاد پایگاه هوایی با توجه به حادثه‌خیز بودن منطقه دیر و بردخون به عنوان یک نیاز بسیار حیاتی احساس می‌شود و امیدوار هستیم که با تلاش همه مسئولان شهرستان و با حمایت و پشتیبانی مسئولان ارشد استان، این امر مهم در این شهرستان دایر شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول