اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

فعالیت 15 پایگاه امداد و نجات دریایی در 10 استان کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هم اکنون ‎ 15پایگاه امداد و نجات دریایی و ‎ 42پایگاه امداد و نجات ساحلی در 10 استان کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت 15 پایگاه امداد و نجات دریایی در 10 استان کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمود مظفر عصر امروز د‌ر مانور امداد و نجات دریایی در بوشهر اظهار داشت: این پایگاه‌ها در استان‌های هرمزگان، مازندران، گیلان، گلستان، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان مشغول امدادرسانی به هموطنان هستند.
این مسئول اظهار داشت: این تمرین به منظور ارائه کمک‌های اولیه پزشکی، نقل و انتقال افراد سانحه دیده از شناورها به بالگرد امدادی و بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود دریایی از سوی امدادگران هلال احمر برگزار شد.
وی افزود: با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن بیش از 2 هزار و ‎ 700کیلومتر مرز آبی و خطوط ساحلی ،این مانور بزرگ امداد و نجات دریایی به منظور توان افزایی امدادی و حضور سریع امدادگران و نجات‌گران هلال احمر در پاسخگویی به حوادث دریایی برنامه‌ریزی شده است.
‌مظفر اضافه کرد: در اجرا و برنامه ریزی این مانور نیازهای مردم آسیب دیده از سوانح دریایی در استان‌های جنوبی کشور در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و درخواست کمک از سوی افراد گرفتار در دریا، طوفان، شناورهای سبک، سنگین و سنتی مد نظر گروه های امداد و نجات شرکت کننده در مانور قرارگرفت.
وی ادامه داد: گروه‌های شرکت کننده در این مانور مراتب پنجگانه عملیات امداد و نجات در دریا شامل جستجو ونجات از منطقه خطر، حفظ شرایط مصدوم و انتقال آن تا مراکز اصلی و فرعی امداد و نجات دریایی، ارایه کمک‌های اولیه پزشکی و انتقال به مراکز درمانی مجهزتر تمرین کردند.
مظفرافزود: همچنین در این مانور شرکت کنندگان با استفاده از قایق‌های نجات آماده، سطوح نجات شناور، وسایل و تجهیزات غواصی، جلیقه و حلقه نجات، قوطی‌های حاوی مواد دود زا ، مشعل دستی و راکت‌های منور به اجرای تمرین پرداختند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول