اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران خوی خبر داد:

برگزاری مانور امداد و نجات از سیلاب در خوی

خبرگزاری فارس: دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران خوی گفت: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور بزرگ امداد و نجات از سیلاب در شرایط سخت، 21 مهرماه در سد کلوانس خوی برگزار می‌شود.

برگزاری مانور امداد و نجات از سیلاب در خوی
ناصر سنائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی، با اظهار اینکه سیلاب‌های فصلی بیش از دیگر حوادث خوی را تهدید می‌کند، اظهار داشت: در سال جاری چند مورد سیلاب در خوی داشتیم که خوشبختانه دستگاه‌های مربوطه با تمام امکانات در صحنه حضور یافتند.
وی، با اشاره به طراحی سناریوی این مانور و مکان‌یابی محل اجرای مانور با حضور کارشناسان، از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خوی خواست با تمام امکانات و تجهیزات در این مانور شرکت کنند.
سنائی، آمادگی نیروهای امدادی به ویژه تیم‌های واکنش سریع در محل حادثه را از نیازهای اساسی در مقابله با حوادث دانست و گفت: در این هفته، بیش از 80 مانور زلزله در مناطق مختلف شهرستان برگزار می‌شود و در طی آن، عملکرد مسئولان در مواقع بحران، امکانات موتوری و نیروی انسانی، آموزش و تمرین نیروهای عمل‌کننده و نقاط ضعف و قوت نیروهای عمل‌کننده‌ی ادارات مرتبط و غیرمرتبط مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی، اجرای مانور زلزله و اطفای حریق در فرمانداری خوی، شهرداری دیزجدیز و داخل شهر قطور را از عمده مانورهای هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در خوی عنوان کرد و افزود: در این هفته، مانور برق‌گرفتگی مصدوم و تعویض تیر برق در اداره برق، مانور اطفای حریق و گازگرفتگی همراه با نشت گاز در اداره گاز، مانور ترکیدگی لوله در شرکت آب و فاضلاب شهری، مانور اطفای حریق و امداد و نجات آسیب‌دیدگان هوایی در فرودگاه خوی، عملیات امداد و اطفای حریق در شرکت نفت و مدیریت صحنه تصادفات در پلیس راه خوی برگزار می‌شود.
این مقام مسئول، از افتتاح دیوار ساحلی روستای شگفتی در این هفته خبر داد و تصریح کرد: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با وظایف مدیریت بحران با حضور تمام دهیاران و اعضای شوراهای روستایی بخش‌های مرکزی، صفائیه، ایواوغلی و قطور برگزار می‌شود.
وی، برپایی نمایشگاه دستاوردهای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خوی در پارک ملت را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در حاشیه این نمایشگاه، مسابقات مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی، مانورهای کوچک امداد و نجات برگزار شده و یک خلبان نیز با پاراگلایدر خود در فضای بالای پارک به پرواز در خواهد آمد.
دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان خوی، هدف از برگزاری این مانورها را شناخت وضعیت دستگاه‌ها و محک زدن میزان آمادگی آنها اعلام کرد و افزود: شهرستان خوی در اجرای مانورهای مختلف همواره جزو بهترین‌های کشور بوده و در چهار سال اخیر نیز مقام اول استانی را در مدیریت بحران کسب کرده است.
هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از 18 تا 25 مهر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول