اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد:

فعالیت 620 مدرسه قرآن در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه امسال در قالب تفاهمنامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش تعداد 375 مدرسه قرآنی به مجموع مدارس قرآنی استان افزوده شده است، گفت: تعداد این مدارس در استان به 620 باب رسیده است.

فعالیت 620 مدرسه قرآن در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد آخوندی شامگاه یکشنبه در نشستی در رابطه با مدارس قرآنی با بیان اینکه زنگ نمادین بازگشایی این مدارس در دبیرستان دخترانه "خدیجه کبری" ناحیه دو بندرعباس همزمان با سالروز تولد امام رضا (ع) نواخته شد، اظهار داشت: سال تحصیلی مدارس قرآن در هرمزگان برای دومین سال پیاپی آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه مدارس قرآنی با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها باید به عنوان اولویتی مهم در متن برنامه‌ها باشد، افزود: با توجه به راه‌اندازی بیش از 20 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور، امسال در قالب تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش 375 مدرسه قرآنی به مجموع مدارس قرآنی استان افزوده شد که شمار آن به 620 مدرسه می‌رسد.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: سال گذشته در 245 مدرسه قرآنی در سراسر استان هرمزگان 750 کلاس دایر شد و 21 هزار دانش آموز دوره روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم را در طول سه ترم گذراندند.
این مقام مسئول در ادامه گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس برای دانش آموزان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چرا که تنها راه مقابله با فرهنگ بیگانه و جنگ نرم دشمن ترویج قرآن و معارف قرآنی است.
وی تصریح کرد: قرآن سراسر نور است که می‌تواند جامعه را در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی محفوظ نگه داشته و نورانیت به جامعه بخشد.
به گفته آخوندی، آموزش و پرورش استان با اهتمام جدی در امر ترویج اندیشه‌ها قرآنی توانسته است فرهنگ قرآنی را در متن برنامه‌های آموزشی و تربیتی نهادینه کند چرا که این انقلاب که داعیه دار تمام کشورهای اسلامی است باید در تمامی عرصه‌ها خصوصا معارف قرآنی الگو قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: مدارس به‌‌عنوان پایگاهی امن، مطمئن و مناسب برای آموزش‌های قرآنی و دینی می‌تواند در مصون‌سازی فرهنگی جامعه نقش بی بدیلی را ایفا کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه استقبال چشمگیری از طرح مدارس قرآنی شده است، به دستاوردها و نتایج طرح توسعه مدارس قرآنی پرداخت و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و مصون سازی نوجوانان و جوانان در برابر تهاجمات فرهنگی، تعمیم آموزش قرآن به اقشار مختلف جامعه از طریق دانش آموزان و ایجاد شور و نشاط توام با امید مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بین دانش آموزان از جمله دستاوردهای این طرح است که در متن برنامه‌های تحول‌گرای آموزش و پرورش قرار دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول