اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی:

جمعیت کیفری آذربایجان غربی افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: متاسفانه جمعیت کیفری یا به عبارت بهتر میزان زندانیان آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

جمعیت کیفری آذربایجان غربی افزایش یافته است
جبار باقری امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جمعیت کیفری آذربایجان غربی از سال گذشته تاکنون یک هزار نفر افزایش یافته است با این اوصاف افزایش آمار حاد قلمداد می‌شود.
وی افزود: هم‌اکنون در زندان‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی حدود 8 هزار و 400 نفر مددجو وجود دارد به طوری که این آمار خیلی بزرگ بوده و در ظرف انتظار به هیچ عنوان نمی‌گنجد به دنبال آن مشکلاتی برای نگهداری آنها ایجاد شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با بررسی اجمالی آمار سال 85 و انجام مطالعات مقایسه‌ای افزایش تعداد زندانیان به طور مشخص محسوس است چرا که در سال 85 تعداد زندانیان این استان در مجموع حدود 5 هزار و 500 نفر بود ولی هم‌اکنون جمعیت زندانی استان حدود 8 هزار و 400 نفر هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جرایم با بیشترین فراوانی هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه عمده‌ترین جرم زندانیان این استان به مواد مخدر و مسائل پیرامون آن مربوط می‌شود تا جایی که تعداد زیادی از زندانیان به دلیل ارتکاب جرایمی مانند حمل، خرید، فروش، نگهداری و مصرف مواد مخدر به مجازات زندان محکوم شدند.
باقری یادآوری کرد: 35 درصد زندانیان این استان به طور مستقیم با مواد مخدر مرتبط بودند و این بخش از زندانیان به دلیل حمل، خرید، فروش، نگهداری و مصرف مواد مخدر در محاکم قضایی به مجازات حبس محکوم شدند همچنین 12 درصد هم در راستای تهیه مواد مخدر به اعمال خلاف قانون اعم از سرقت، کلاهبرداری و ... دست زده و به مجازات زندان محکوم شدند.
وی اضافه کرد: 14 درصد جمعیت کیفری به دلیل ارتکاب سرقت، 12 درصد به دلیل ارتکاب جرایم علیه اشخاص و اطفال، 8 درصد به دلیل ارتکاب جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی اعم از مشروبات الکلی، روابط نامشروع و ایجاد مراکز فساد در دادگاه‌ها به مجازات حبس محکوم شدند.
این مسئول در ادامه گفت: حدود 7 درصد جمعیت کیفری استان به دلیل ارتکاب جرایم علیه اموال و مالکیت و 24 درصد از زندانیان هم به دلیل ارتکاب سایر جرایم در زندان‌های آذربایجان غربی دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی اظهار داشت: کمتر از 3 درصد زندانیان این استان را زنان تشکیل می‌دهند و اغلب جمعیت زندانی آذربایجان غربی مرد هستند که در مراکز نگهداری محکومان برنامه‌های مختلف برای بازپروری و پرورش مجدد زندانیان اعم از مرد و زن برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول