اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طبس:

بیشتر مجرمان در طبس غیربومی هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار طبس گفت: بیشتر جرائم در طبس به‌ویژه در زمینه مواد مخدر و سرقت، به‌وسیله مجرمان غیربومی به وقوع می‌پیوندد.

بیشتر مجرمان در طبس غیربومی هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عزیز بهزادی ظهر امروز در همایش «پلیس، امنیت، اصناف» که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، مردم طبس را مؤمن، باخدا، ولایی و بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: در شهرستان طبس 280 مسجد و در شهر طبس 110 مسجد کوچک و بزرگ وجود دارد که این تعداد بالای مساجد نشان‌دهنده توجه مردم این شهرستان به معنویات است.
وی ادامه داد: ممکن است در طبس جرائمی روی دهد، اما بیشتر جرائم به وقوع پیوسته در این شهرستان به‌ویژه در زمینه مواد مخدر و سرقت مربوط به افراد غیربومی است و به طَبَع آن بیشتر پرونده‌های موجود در دادگستری طبس نیز به افراد غیربومی مربوط می‌شود و زندانیان زندان طبس هم اکثراً غیربومی‌اند.
فرماندار شهرستان طبس بیان کرد: نیروی انتظامی در سراسر کشور و از جمله در شهرستان طبس برای حفظ امنیت، به صورت شبانه‌روزی کار و تلاش می‌کند که بر همین اساس از مهدی میرزاده فرمانده انتظامی شهرستان طبس و سایر همکاران‌شان تقدیر و تشکر می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: برای مقابله و برخورد با برخی تخلفات، بهتر است به جای زور و تحکّم، ابتدا از راه فرهنگ‌سازی، نصیحت و تذکر وارد شویم که روال کار نیروی انتظامی طبس نیز تاکنون به همین صورت بوده است.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز در این همایش به بیان مطالبی درباره نقش اصناف در پیشگیری از وقوع جرائم پرداخت و گفت: با توجه به اینکه برخی خطرات به صورت خاص اصناف را تهدید می‌کند، باید کسبه آموزش‌های لازم را متناسب با شگردهای مجرمان که روز به روز اشکال نوینی پیدا می‌کند فراگیرند.
مهدی میرزاده ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان طبس در زمینه پیشگیری از سرقت حساسیت ویژه‌ای دارد و انتظار می‌رود تمامی همشهریان و به‌ویژه اصناف در این زمینه همکاری لازم را با این نیرو داشته باشند.
وی اظهار داشت: متصدی هر واحد صنفی به‌ویژه صنوفی که اجناس کم‌حجم و گران‌قیمت دارند مانند طلافروشی‌ها موظفند نسبت به ارتقای ضریب حفاظتی واحد صنفی خود از طریق کارهایی مانند نرده‌گذاری و مستحکم‌کردن درب‌ها، استفاده از قفل‌های ایمن کتابی، تجهیز واحد صنفی به دوربین مداربسته و مستحکم کردن دریچه‌های کولر و پنجره‌ها اقدام کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس در زمینه پیشگیری از کلاهبرداری هم بیان کرد: باتوجه به اینکه امروز بسیاری از امور از طریق اینترنت و کارت‌های اعتباری انجام می‌شود، جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی هم افزایش قابل‌توجهی یافته است که باید همشهریان و اصناف در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.
وی اضافه کرد: لازم است اصناف از اسناد و اوراق بهادار خود به دقت مراقبت کنند تا امکان جعل به مجرمان داده نشود.
میرزاده خاطرنشان کرد: ممکن است افرادی با عناوین مختلف و حتی در قالب مامور به واحدهای صنفی مراجعه و اقدام به کلاهبرداری کنند که باید اصناف به این گونه افراد سریع اعتماد نکنند.
وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری واحدهای صنفی با اماکن عمومی نیروی انتظامی، افزود: با توجه به اینکه بکارگیری افراد مشمول سربازی فراری و غایب جرم بوده و دارای برخورد قضایی است، واحدهای صنفی قبل از به خدمت گرفتن افراد، وضعیت سربازی آنها را کنترل کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس عنوان کرد: فروش البسه خارجی، فروش تابلوهای منقوش به تصاویر مبتذل، مستهجن و خلاف عفت عمومی، پخش موسیقی غیرمجاز در واحدهای صنفی، در معرض دید قرار دادن البسه زنانه و استفاده از مانکن‌های خلاف عفت عمومی ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی شهرستان طبس مصمم است تا با استعانت از خداوند متعال و همکاری و همراهی مسئولان و مردم، با هوشیاری، تلاش، افزایش قدرت پیش‌بینی، اشراف اطلاعاتی، شناسایی شگردهای مجرمان، افزایش کارآمدی و اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه در راستای حفظ و گسترش امنیت و آرامش همشهریان و ایجاد شهری ایمن از بروز هرگونه جرم تلاش کند.
میرزاده یادآور شد: تلفن 110 آسان‌ترین راه ارتباطی مردم و نیروی انتظامی است.
رئیس مجامع امور صنفی شهرستان طبس هم در این همایش سخنرانی کرد و گفت: 2 هزار و 500 واحد صنفی دارای مجوز در شهرستان طبس فعالیت می‌کنند که با احتساب اعضای خانواده‌شان، حدود یک پنجم جمعیت طبس از این راه امرار معاش می‌کنند.
عباس برقی یادآور شد: اصناف در جریان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی با تقدیم 64 هزار شهید در سطح کشور و چهار هزار و 400 شهید در سطح استان یزد نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.
وی درباره اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی و اصناف اظهار داشت: هم‌اکنون دولت به این نتیجه رسیده که بهتر است امور اصناف به خود اصناف واگذار شود که به همین دلیل با تشکیل واحد بازرسی اصناف و بازاریان در طبس، اموری مانند بازرسی، نظارت و تنظیم بازار به خود اصناف واگذار شده است.
رئیس مجامع امور صنفی شهرستان طبس بیان کرد: براساس قانون نظام صنفی، هر صنف می‌تواند برای دفاع از حق و حقوق خود یک اتحادیه تشکیل دهد که در حال حاضر در حال تشکیل اتحادیه حمل و نقل درون شهری و آژانس‌های تاکسی تلفنی طبس هستیم.
در پایان همایش «پلیس، امنیت، اصناف» به سوالات متصدیان واحدهای صنفی پاسخ داده شد و از تعدادی از اصناف نمونه شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول