اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

ضعف قوانین سبب آزادی برخی مجرمان می‏شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه نیروی انتظامی ماموریت‏های خود را در بسیاری از زمینه‏ها به خوبی انجام می‏دهد، گفت: با این وجود، ضعف قوانین باعث آزادی برخی مجرمان می‏شود.

ضعف قوانین سبب آزادی برخی مجرمان می‏شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاء‏الدینی پیش از ظهر امروز در نشستی در دماوند، با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: اهمیت نیروی انتظامی به سبب مهم بودن جایگاه "امنیت" در جامعه اسلامی است و هر اندازه که امنیت برای ما مهم باشد، حافظان امنیت نیز باید نزد مردم با ارزش بیشتری جلوه کنند.
علاءالدینی اضافه کرد: اهمیت امنیت را باید در مجموعه تلاش‏های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در ایجاد ناامنی جست‏وجو کرد و دانست که آنها چه پول‏هایی را برای ترویج فساد و فحشا و اشاعه مصرف مواد مخدر در داخل کشور ما خرج می‏کنند و همواره به تولید برنامه‏های نامناسب می‏پردازند و آن را با قیمت ارزان در اختیار مردم و به خصوص نسل جوان قرار می‏دهند تا به امنیت جامعه اسلامی ضربه بزنند.
وی با تاکید بر اینکه باید اهمیت امنیت را در سلب آن جست‏وجو کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارکنان و ماموران نیروی انتظامی، آنها را مجاهدان فی سبیل الله نامیدند و امروز باید مجاهدت نیروی انتظامی را با همتای آن در قبل از انقلاب مقایسه کرد و همواره پیشرفت‏های به دست آمده و در پیش رو را مورد توجه قرار داد.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه امنیت یک مقوله چند وجهی است و مسئولیت‏های بخش‏های مختلف سبب ایجاد امنیت در جامعه خواهد شد، بیان کرد: به تعبیر دیگر، جامعه امن در حقیقت ساختنی بوده و یافتنی نیست.
علاءالدینی اضافه کرد: نیروی انتظامی در برهه کنونی در نوک حملات دشمن قرار دارد و به تنهایی متحمل کاستی‏هایی شده که در بخش‏های مختلف باید جبران شود.
وی اضافه کرد: اگر مردم در نخستین مرحله، به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند و تذکر زبانی را جدی بگیرند تا حدود زیادی از مشکلات نیروی انتظامی کاسته می‏شود.
امام جمعه دماوند تصریح کرد: اگر در شهرها زیرساخت‏های لازم در راستای رفاه مردم از جمله ایجاد اشتغال، توجه به تولید و غنی‎سازی اوقات فراغت جدی گرفته شود تا حدود زیادی مسئولیت‏های نیروی انتظامی کاهش می‏یابد و امنیت در جامعه پایدار می‏شود.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی ماموریت‏های خود را در بسیاری از زمینه‏ها به خوبی انجام می‏دهد، ادامه داد: با این وجود، ضعف قوانین باعث آزادی برخی مجرمان می‏شود و نیروی انتظامی نیز به واسطه خللی که در مقدمه و موخره وجود دارد، همیشه زیر سؤال می‏رود؛ در حالی‌که نباید همواره مشکلات موجود را به گردن نیروی انتظامی و پلیس انداخت.
امام جمعه دماوند همچنین تاکید کرد: دفاع از سرزمین اسلامی فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست و در این راه همه بخش‏ها و دستگاه‏های اجرایی باید دست به دست هم بدهند و تلاش کنند.
علاءالدینی ادامه داد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار در برخورد با قانون‏شکنان و مظهر رافت در مواجهه با رعایت‏کنندگان قانون است.
علاءالدینی همچنین به خانواده‏ها توصیه کرد تا به کودکان اهمیت بیشتری بدهند و مراقب تربیت آنها باشند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول