اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان قزوین:

بیشتر مجرمان در سنین 18 تا 30 سال است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بسیاری از مجرمان در سن 18 تا 30 سال هستند و از لحاظ سواد نیز تحصیلاتی پایین‌تر از دیپلم دارند.

بیشتر مجرمان در سنین 18 تا 30 سال است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود جعفری نسب ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه قزوین بیان کرد: امنیت از اهمیت بسیاری برخوردار است و زیرساخت امنیت، سلامت اجتماعی است و در این سلامت اجتماعی خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: خانواده پرنشاط، مقید به احکام دینی و با سلامت روحی و روانی خوب در راستای امنیت تلاش می‌کند چراکه انسان‌های سالم می‌توانند در امنیت نقش بسزایی داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به نقش دستگاه‌های مختلف در ایجاد امنیت افزود: جامعه ما اگر دچار ناامنی شود همه دستگاه‌های حاکمیتی در تلاش هستند که امنیت را به ارمغان آورند.
وی عنوان کرد: آیا پلیس به تنهایی می‌تواند امنیت‌ آور باشد و یا با تعامل با دستگاه‌های مدیریت شهری و حاکمیتی می‌تواند این وظیفه خطیر را انجام دهد؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت که ساختار یک دولت، جامعه و حاکمیت بر این استوار است که اگر هر کسی وظیفه خود را به درستی انجام دهد، آن جامعه امن و رو به پیشرفت و رشد است.
جعفری نسب تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی دستگاه‌های بسیاری ایجاد شده است که این دستگاه‌ها نمایشی نیستند بلکه هر کدام وظیفه‌ای دارند که اگر نسبت به تکمیل وظایف یکدیگر تلاش کرده و فعالیت‌های یکدیگر را خنثی نکنند جامعه پرشور در تعامل با دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی است و نتیجه نیز یک جامعه امن است.
وی با اشاره به نقش مردم در تأمین امنیت توضیح داد: دولت و حاکمیت از سوی مردم انتخاب می‌شوند و این دولت و حاکمیت نیز در راستای رفاه و امنیت مردم گام برمی‌دارند؛ در نظام جمهوری اسلامی مردم نقش خود را از ابتدای انقلاب تاکنون به خوبی ایفا کردند و اگر قرار است جوانان ما آینده مملکت را تعیین کرده و آینده خوبی را به ارمغان آوردند باید در راستای سلامت اینها تلاش کرد و این سلامت نیز ابتدا در خانواده شکل می‌گیرد.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به لزوم افزایش سطح سواد و ارتباط این امر با کاهش جرائم اعلام کرد: باید سطح سواد اجتماعی را در خانواده‌ها و جامعه افزایش دهیم، بسیاری از مجرمان در سنین 18 تا 30 سال هستند و بسیاری از اینها از لحاظ سواد تحصیلات پایین‌تر از دیپلم دارند و کسانی که تحصیل کرده و به علوم روز مجهز هستند آسیب اجتماعی‌شان کمتر است.
وی تأکید کرد: درصد جرائم عمومی نشان می‌دهد اگر سطح سواد جامعه بالا رفته و مردم آشنایی بیشتری با قوانین پیدا کنند، سطح جرائم اجتماعی کاهش می‌یابد و نخستین نهادی که می‌تواند خواسته جامعه را تأمین کند، خانواده است و با بالا رفتن سطح سواد، هم خود فرد ایمن شده و هم جامعه به سمت جامعه‌ای ایمن سوق می‌یابد.
جعفری نسب اظهار کرد: جامعه‌ای سالم و عاری از جرم است که دادسراهای آن خلوت‌ترین مکان باشد؛ مشکلی که در جامعه ما احساس می‌شود این است که پلیس با شماره 110 در اختیار مردم است و هر کسی به دادگاه‌ها و دادسراها مراجعه کند با کمترین هزینه شکایت خود را طرح می‌کند در صورتی که اگر یک جوان دچار بحران هویت شد، خانواده‌ای در ابتدایی‌ترین مسائل دچار اختلاف است مشکلات این چنینی باید در بستر مسائل اجتماعی حل شود.
وی عنوان کرد: نهادهای اجتماعی، باید فعال‌تر عمل کنند و دستگاه‌های مددکاری، مشاوره و روانپزشکان ما می‌توانند این مشکلات را حل کنند ولی هزینه این موارد در جامعه بالاست و باید تلاش کنیم هزینه رسیدگی به مسائل مردم ارزان‌تر شود و مردم به نهادهای اجتماعی مراجعه کنند و ما معتقد هستیم از 100 درصد مسائل اجتماعی، 90 درصد باید در بسترهای اجتماعی حل شود و 10 درصد به محاکم قضایی کشیده شود و اینگونه دادسراها خلوت می‌شود.
فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در راستای کاهش جرائم افزود: در سال گذشته ما توانستیم با اقداماتی که انجام شد رشد جرائم را در استان کنترل کرده و حتی به رشد منفی برسیم به طوری که در +---+ماهه سال جاری 9 درصد رشد منفی جرائم را شاهد هستیم که با تلاش پلیس، همکاری مردم و حمایت مسئولان عالی استان از نیروی انتظامی این امر حاصل شد.
وی یادآور شد: همچنین از 100 درصد جرم انجام شده 105 درصد در استان کشفیات داشتیم که بالا بودن میزان کشفیات از میزان جرم واقع شده به دلیل این است که در این استان به عنوان یک محور ارتباطی، برخی از جرائم دیگر استان‌ها نیز کشف شده است.
جعفری نسب اضافه کرد: نیروی انتظامی می‌کوشد که مجرمان را سرکوب کرده و امنیت را به ارمغان آورد و مردم دغدغه امنیت را نداشته باشند و در بحث تصادفات نیز در شش ماهه نخست سال جاری 40 درصد تصادفات داخل شهر کاهش یافته که این امر تعامل خوب بین مسئولان استان را می‌رساند.
وی با اشاره به پاکسازی مناطق آلوده در استان گفت: ما دو تا سه نقطه آلوده در شهر قزوین را پاکسازی کردیم به طوری که 2.5 سال است که پلیس در هادی آباد و 1.5 سال است که در نواب جنوبی مستقر است همچنین در شهر اقبالیه با 70 تا 80 هزار نفر جمعیت، اراذل و اوباش را سرکوب کردیم.
فرمانده انتظامی استان قزوین خاطر نشان کرد: موفقیت ما در انسجام و وحدت است و در این استان نیز با توجه به حمایت استاندار، دستگاه قضایی و نماینده‌های مجلس، بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول