اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خوزستان:

نظم و انضباط شاخصه اصلی زندان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های خوزستان گفت: زندان محلی برای نگهداری نافیان امنیت و مخلان نظم عمومی است اما شاخصه اصلی همین مکان‌‌ها، نظم و انضباط است.

نظم و انضباط شاخصه اصلی زندان است
 رضا پوستچی صبح امروز در بازدید از زندان شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: امسال نظم و امنیت به عنوان دو شاخصه و اولویت سازمان زندان‌ها ترسیم شده که از طریق اقدامات سیستماتیک، نظارت مجازی، افزایش و تقویت حفاظت فیزیکی، آموزش کارکنان بویژه یگان حفاظت و ارتقای سطح دانش و مشارکت زندانیان تحقق این شاخصه‌ها را دنبال می‌کنیم.
وی گفت: در این بازدیدها ضمن شنیدن مسائل و مشکلات زندان به بررسی نقاط قوت و ضعف می‌پردازیم و در نظر داریم با اتخاذ تصمیمات راهبردی متناسب با موقعیت عمومی زندان نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
پوستچی افزود: این بازدیدها هر یک ماه و نیم یکبار از زندان‌های سطح استان انجام می‌شود که هم اکنون دور دوم این بازدیدها در حال انجام است که خوشبختانه نسبت به دور قبل نظم و انضباط و همچنین برنامه‌های تربیتی با ظرافت بیشتری در حال انجام است و در نظر داریم این بازدیدها را ادامه دهیم تا سیاست اصولی و کلان ابلاغ شده از سوی سازمان زندان‌های کشور به واسطه نظارت و بازدیدهای مستمر به شکل نهادینه اجرا شوند.
این مقام مسئول افزود: در زندان دزفول ایجاد زندان باز و اشتغال زندانیان به عنوان عاملی مثبت در کنترل و کاهش جمعیت کیفری داخل زندان مورد توجه می‌باشد و انتظار ما از فرمانداران شهرستان‌های اندیمشک و شوش که مجرمان آن‌ها در زندان دزفول نگهداری می‌شوند این است که مجموعه زندان دزفول را مورد حمایت مادی و معنوی خود قرار دهند تا این مجموعه بتواند به خوبی به وظیفه خود که نقش تعیین کننده‌ای در تحقق امنیت قضایی و اجتماعی دارد عمل نماید.
مدیرکل زندان‌های خوزستان تصریح کرد: در بحث کاهش جمعیت کیفری مشکلات با وجود همکاری و مساعدت مسئولان قضایی دزفول، اندیمشک و شوش هنوز ملموس است که تقاضای ما در این باره استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی و آیین نامه‌ای برای تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و همچنین پیشگیری از ورود زندانیان جرائم غیر عمد و غیرمهم مثل دیه، تصادفات، چک غیره کلاهبرداری، مهریه، نفقه، درگیری‌های فردی غیره مهم و جرائمی از این دست است تا از فضای زندان بیش از پیش برای اصلاح و تربیت و همچنین ارتقای امنیت اجتماعی در خصوص نگهداری مقتدرانه مجرمین جرائم خاص و نافیان امنیت مردم استفاده شود.
وی با اشاره به زندانیانی که پس از طی دوره محکومیت خود از زندان آزاد می‌شوند، گفت: سفارش ما به خانواده‌ها و صاحبان صنعت و اقتصاد و همچنین متولیان حوزه فرهنگی و اجتماعی این است که زندانیان آزاده شده، به ویژه کسانی را که از سوی مرکز مراقبت‌های بعد از خروج حمایت می‌شوند را بپذیرند و فرصت زندگی و اشتغال سالم و سعادتمندانه را به این افراد نادم از عمل بدهند تا هم آنان و هم خانواده‌هایشان بتوانند در بستر زندگی اجتماعی بهنجار و مفید حرکت کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول