اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه بنیاد برکت خبر داد:

اجرای 850 میلیارد تومان طرح محرومیت‌زدایی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه بنیاد برکت گفت: برای محرومیت‌زدایی، بنیاد برکت 850 میلیارد تومان طرح در دست اجرا دارد.

اجرای 850 میلیارد تومان طرح محرومیت‌زدایی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بهنمیر مازندران، شاهین شایان شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح مرکز " کودکان استثنایی برکت بهنمیر"، اظهار داشت: بنیاد برکت از چهار سال قبل به پیشنهاد مقام معظم رهبری تاسیس و صددرصد زیر نظر ستاد فرمان امام برای محرومیت‌زدایی شروع به فعالیت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: موسسه بنیاد برکت در راستای ایجاد اشتغال، کمک و همکاری و مشارکت با کارآفرینان در مناطق محروم شروع به فعالیت کرده و از لحاظ اقتصادی، فضاسازی خوبی در سطح کشور انجام داده است.
شایان بیان داشت: در حال حاضر موسسه بنیاد برکت با مشارکت بخش خصوصی و کارآفرینان حدود850 میلیارد تومان طرح در اقصی نقاط کشور در دست اجرا دارد.
 وی توسعه فضای زیربنایی را یکی دیگر از برنامه‌های موسسه بنیاد برکت برشمرد و تصریح کرد: در این حوزه بر اساس دستور مقام معظم رهبری و ابلاغیه‌ای که از سوی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به ما داده می‌شود موارد خاص مشخص و بر اساس ابلاغیه اقدامات لازم برای توسعه فضاها صورت می‌گیرد.
این مسئول تصریح کرد: بنیاد برکت در اقصی نقاط محروم کشور که آموزش و پرورش به هر دلیلی قادر به احداث مدرسه نیست ورود کرده، مدرسه احداث و تحویل آموزش و پرورش می‌دهد که این مدارس هدیه مقام معظم رهبری برای دانش‌آموزان مناطق محروم است.             
شایان بیان داشت: از برنامه چهار ساله بنیاد برکت، احداث 245مدرسه در محروم‌ترین روستاهای کشور بوده که تاکنون 110مدرسه احداث و به بهره‌برداری رسید و 135مدرسه دیگر تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی از اجرای طرح بزرگ مسجد سلیمان در منطقه عشایری کشور خبر داد و افزود: این طرح در فضایی نزدیک به  6 هزار کیلومتر مربع در شمال شرقی استان خوزستان که بنا به فرموده مقام معظم رهبری یکی از محروم‌ترین نقاط کشور محسوب شده است، اجرا می‌شود.
شایان تصریح کرد: مسجد سلیمان دارای 14هزار خانوار، 707روستا و90هزار نفر جمعیت با 6 هزار کیلومتر مربع در فضایی بسیار خشن و غیرقابل دسترسی به جاده، آب و برق قرار گرفته که با دستور مقام معظم رهبری و با مشارکت استانداری مازندران این منطقه را احیا کردیم.
وی از احداث شش مدرسه در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: قبل از سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه از دو هفته پیش فعالیت‌مان را آغاز کرده و در حال حاضر شش مدرسه در دست احداث داریم که تاکنون بودجه ساخت این مدارس به ما ابلاغ نشده است.
شایان با اشاره به اینکه موسسه بنیاد برکت از موسسه‌های بسیار فعال کشور است، گفت: مدارسی که توسط این بنیاد در کشور احداث می‌شود هدیه مقام معظم رهبری به کودکان مناطق محروم بوده و انتظار داریم دانش‌آموزان از این مدارس به نحو احسن مواظبت کنند.
انتهای پیام/خ10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول