اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد:

آمادگی آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان از امضای توافقنامه با سرمایه‌گذاران آلمانی برای استفاده از ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و منطقه آزاد اروند خبر داد.

آمادگی آلمانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، سید جعفر حجازی که به همراه هیئتی از مدیران استان به منظور معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری استان به کشور آلمان سفر کرده است، اظهار داشت: در نشست مشترک، علاوه بر سرمایه‌گذار آلمانی از بخش‌های صنایع و انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، فولاد، نیروگاه‌های کوچک، صنایع قطعه‌سازی، صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی، بیش از 30 نفر از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم آلمان نیز حضور داشتند که راه‌های ورود سرمایه‌گذاران بخش‌های صنعتی و کشاورزی به استان خوزستان بحث و بررسی شد.
وی افزود: در این نشست، فعالان اقتصادی آلمان با بی تاثیر دانستن تحریم‌ها علیه ایران برای حضور در استان خوزستان آمادگی خود را اعلام کردند.
حجازی همچنین با اعلام اینکه هیئت خوزستانی نشست‌هایی با اتاق بازرگانی آلمان و بخش‌های صنعتی و دولتی آلمان خواهد داشت، افزود: در طول سفر به آلمان با شرکت‌هایی که سال‌هاست در ایران نمایندگی فعال دارند همچون زیمنس، AEG و KSP دیدار و گفت و گو خواهند کرد.
مقام عالی دولت در استان خوزستان اعلام کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته بخش خصوصی آلمان علاوه بر مشارکت سرمایه‌گذاری در ماشین‌آلات راهسازی و حفر تونل در زمینه تجارت با کشورهای همسایه مجاور استانمان از طریق ترانزیت کالا و سرمایه‌گذاری مشترک همکاری خواهد کرد.
وی همچنین از امضای توافقنامه با طرف آلمانی برای استفاده از ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و منطقه آزاد اروند خبر داد.
حجازی گفت: بنا بر دعوت فعالان اقتصادی آلمان هیئت خوزستانی قرار است در مدت اقامت خود از نیروگاه‌های کوچک بادی و خورشیدی، صنایع قطعه سازی، صنایع شیمیایی، شیمی شهرها (واحدهای پایین دستی پتروشیمی) و دیگر صنایع شهر درسدن آلمان بازدید کنند.
شهر درسدن که به عنوان یکی از شهرهای مهم آلمان در زمینه فعالیت صنعتی شناخته می‌شود و سابقه دیرینی در صنایع پیشرو آلمان و اروپا دارد این روزها میزبان هیئت خوزستانی به ریاست استاندار خوزستان است. در کاروان 35 نفره هیئت خوزستانی 30نفر از نمایندگان بخش خصوصی استان حضور دارند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول