اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

رشد 700 درصدی تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته سرمایه‌گذاری در استان 700 درصد رشد داشته است.

رشد 700 درصدی تمایل به سرمایه‌گذاری در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیرو شاه‌غیبی سه‌شنبه‌ شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سنندج، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در سفر به کردستان بر دو نکته اصلی شامل توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در این استان تاکید داشتند.
وی تصریح کرد: در ابتدا مشکلات زیادی در زمینه توسعه و تمایل به سرمایه‌گذاری در استان وجود داشت که بعد از سفر پر خیر و برکت رهبری رویکرد بسیار مناسبی در این راستا صورت گرفت.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان در دست اقدام است که موجب ایجاد اشتغال برای بیش از 10 هزار نفر خواهد شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با پیگیری و تلاش و نحوه برخورد استاندار مردمی استان مجوز ایجاد واحدهای تولیدی مثل سیمان مریوان، طرح توسعه فولاد زاگرس، پتروشیمی کردستان و غیره صادر  شد که موجب افزایش تمایل 700 درصدی سرمایه‌گذاری امسال نسبت به شش ماهه اول سال گذشته شده است.
شاه‌غیبی با بیان اینکه اصلاحیه قابل ساماندهی مبادلات مرزی در سازمان توسعه تجارت در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و 530 ردیف تعرفه کدینگ شده و تجار برای واردات الزام به اخذ کد از مرکز ملی کدگذاری وزارت بازرگانی هستند.
وی در ادامه افزود: به صورت سیستمیک مراحل ثبت سفارش از طریق مرکز ملی کدگذاری و استاندارد در حال انجام است.
وی در خصوص اجرای کامل دستورالعمل صدور کارت بازرگانی اظهار داشت: موضوع رتبه‌بندی و آموزش در حال انجام بوده و به صورت مقدماتی هم آموزش توجیهی در اتاق بازرگانی در حال انجام است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: هم اکنون بیش از 75 درصد شرکت‌های صنعتی استان از سیستم دو گانه‌سوز برای تولید استفاده می‌کنند که این روند تاثیر به‌سزایی در جلوگیری از قاچاق سوخت خواهد داشت.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول